Kia K3 2018 – lakaran Cerato Forte serba baharu disiar

Kia K3 2018 – lakaran Cerato Forte serba baharu disiar

Kia telah mengeluarkan lakaran rasmi untuk Kia K3 serba baru, dan ternyata, nampak cukup menarik. K3 adalah nama domestik untuk model ini di pasaran Korea, sementara di beberapa pasaran lain, ia turut dikenali sebagai Cerato (di Malaysia) ataupun Forte. Jadi, lakaran ini menunjukkan bagaimana rupanya Cerato/Forte generasi seterusnya.

Lakaran ini menunjukkan sebuah sedan yang mempunyai perkadaran baik, dengan penampilan yang agresif. Muka baru ini memang berbeza, tapi masih mengekalkan tanda unik Kia seperti gril tiger nose, tetapi lebih nipis. Lampu utama yang berada di setiap penjuru pula mempunyai bucu yang ditarik ke belakang, dan di dalamnya mempunyai empat LED sebagai lampu siang.

Pergi ke bahagian belakang, juga terdapat penyalaan LED, tetapi ia menggunakan bentuk yang seperti tidak pernah dilihat sebelum ini. Bentuknya sedikit kompleks, dan hampir seperti satu tanda tangan. Kemasan krom yang nipis menggabungkan dua lampu ini di tengah sementara rendah di bawah terdapat rekaan diffuser dan bentuk seperti bukaan udara, tetapi tertutup.

Turut disiar adalah lakaran papan pemuka K3 Cerato Forte ini, yang dilihat tidak sama langsung dengan kereta yang ada sekarang. Ia adalah satu rekaan minimalis yang kemas, dan mungkin juga akan mengingatkan ramai orang kepada kenderaan Mazda.

Dengarnya, Cerato baru ini akan lebih menyamai Kia Cee’d iaitu sebuah model hatchback dan daripada apa yang boleh dilihat daripada spyshot sebelum ini, dua model tersebut sememangnya berkongsi banyak elemen. Apabila keluar untuk produksi nanti, penampilannya mungkin akan bertambah ‘lembut’, dan tidak terlalu agresif seperti dalam lukisan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required