Toyota Gazoo Racing Festival di Johor 19-20 Januari, aksi perlumbaan dijangka lebih menarik dalam hujan

Toyota Gazoo Racing Festival di Johor 19-20 Januari, aksi perlumbaan dijangka lebih menarik dalam hujan

Selepas pusingan kedua selesai di MAEPS, Serdang November lalu, perlumbaan Vios Challenge yang merupakan aktiviti utama dalam Festival Toyota Gazoo Racing (TGR) diteruskan lagi bulan ini (19-20 Januari) di Medini City, Iskandar Puteri, Johor Bahru.

Setiap litar yang terlibat dalam perlumbaan ini adalah baru bagi pelumba, dan memandangkan semua kereta Toyota Vios yang digunakan adalah sama, saingan bergantung kepada kemampuan serta keberanian setiap pelumba. Aksi yang mendebarkan dapat dilihat dalam setiap pusingan, dan untuk kali ini, ia mungkin bertambah menarik kerana litar dijangka licin akibat hujan.

Dalam kategori Promotional Class (untuk selebriti), kedudukan pertama kini dikuasai oleh Shawn Lee, walaupun semasa dalam perlumbaan di MAEPS belau telah melakukan kesilapan dan terpusing. Waktu itu, Shukri Yahaya berjaya menamatkan perlumbaan di tempat pertama, sekaligus meletakkan beliau lima mata di belakang Lee secara keseluruhan. Ini kemudiannya diikuti oleh Danny Khoo dan seterusnya Diana Danielle.

Toyota Gazoo Racing Festival di Johor 19-20 Januari, aksi perlumbaan dijangka lebih menarik dalam hujan

Melihat kepada satu lagi kategori iaitu Sporting Class pula, Brendan Anthony berjaya menjuarai tempat pertama buat pertama kalinya dalam perlumbaan pertama, namun dalam perlumbaan kedua Patrick Tam dari pasukan Nanoplus pula tamat paling hadapan. Walaubagaimanapun, secara keseluruhan, kedudukan dikuasai oleh Brandon Lim dengan 57 mata manakala Ken Foo di tempat kedua dengan ketinggalan 10 mata.

Dala kategori Super Sporting, Tengku Djan masih mendahului secara keseluruhan walaupun cuma mendapatkan sembilan mata dalam perlumbaan di MAEPS. Beliau kemudiannya dicabar oleh Mitchell Cheah, William Ho, Mark Darwin, Shafiq Ali, Boy Wong dan Ser Ming Hui, yang sekiranya dikira secara matematik, mampu merampas kejuaraan sekiranya Djan melakukan kesilapan di litar Medini City.

Perlumbaan di Medini City juga mungkin menjadi lebih menarik kerana faktor cuaca yang dijangka hujan dan mencabar bagi pelumba. Orang ramai boleh menyaksikan perlumbaan ini secara percuma dan aktiviti TGR Festival berlangsung 19 dan 20 Januari ini dari jam 9 pagi hingga 6.30 petang setiap hari. Di bawah adalah galeri gambar semasa acara di MAEPS, Serdang.

GALERI: Festival Toyota Gazoo Racing di MAEPS Serdang


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required