GALERI: Volkswagen Arteon 2.0 TSI tiba di Singapura

GALERI: Volkswagen Arteon 2.0 TSI tiba di Singapura

Kalau sebelum ini kita hanya dapat tengok dari jauh dan diinternet saja, sekarang Volkswagen Arteon sudah semakin dekat; model ini dilancarkan untuk pasaran Singapura ketika Singapore Motor Show 2018 yang berlangsung minggu lalu.

Dengan tawaran enjin 2.0 TSI, ada dua peringkat kemasan ditawarkan untuk pelanggan di sana – R-Line dengan rim Montevideo 19-inci atau R-Line dengan rim Rosario 20-inci. Enjin berkenaan pula menghasilkan 280 PS dan 350 Nm tork dan disampaikan melalui transmisi automatic klac-berkembar tujuh-kelajuan serta sistem pacuan semua roda 4Motion.

GALERI: Volkswagen Arteon 2.0 TSI tiba di Singapura

Pecutan 0-100 km/j boleh dicapai dalam masa 5.6 saat, ia turut dilengkapi dengan ciri Dynamic Chassis Control (DCC) yang memberikan pilihan lima mod pemanduan – Eco, Normal, Comfort, Sport dan Individual – bersekali dengan differential lock elektronik XDS.

Kelengkapan lain yang melengkapinya termasuk lampu depan dan belakang LED, kemasan aluminium Silver Rise, stereng balutan kulit, tempat duduk dengan kulit Nappa dengan kemasan ala gentian karbon, bumbung panoramik, Active Info Dislplay 12.3-inci, skrin sentuh 9.2-inci serta sistem audio Dynaudio 700-watt dengan 12 pembesar suara dan amplifier digital 12-saluran.

Volkswagen Arteon dijual pada harga SG$227,400 (RM680,837) bagi varian dengan rim yang lebih kecil, manakala yang paling mahal pula ialah pada harga SG$232,400 (RM695,807)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required