BMW Malaysia tayang teaser G30 530e iPerformance plug-in hybrid – foto spyshot kekemasan Sport Line

BMW Malaysia telah menayangkan iklan acah atau teaser menerusi Facebook rasmi mereka, dengan tema warna biru, yang sudah pastinya merupakan model 530e iPerformance.

Pembaca David Diong telah mengirimkan foto spyshot yang terpampang di bawah ini, menyaksikan 530e tanpa ditutupi sedang diangkut di atas treler di Lebuhraya Sprint. Menerusi foto ini, kita dapat menjangka PHEV G30 ini juga akan ditawarkan dengan kekemasan Sport Line, berdasarkan lebaran hadapan berwarna hitam berkilat dan kekemasan paip ekzos berwarna gelap.

Tidak semua kekemasan dengan warna hitam berkilat seperti model standard Sport, namun kereta tersebut menambah kekemasan satin pada corong udara sisi dan di sekeliling tingkap. BMW Malaysia juga telah memilih kekemasan aluminium cerah bagi model semasa 530i M Sport. Ia juga dipadankan bersama rim pelbagai-jejari 18-inci, yang nampak hebat bergaya bagi semua sedan perniagaan.

Penjana kuasa bagi 530e mungkin lebih kurang sama dengan 330e, namun telah ditambah baik bagi teknologi eDrive. Ia didatangkan dengan enjin 2.0 liter turbo empat-silinder dengan hamburan kuasa 184 hp dan tork 320 Nm. Ia turut dipadankan bersama motor elektrik 113 hp/250 Nm serta transmisi automatik lapan-kelajuan ZF.

Jumlah keseluruhan kuasa yang terhasil mampu mencecah 252 hp dan 420 Nm, yang sama kuasa dengan 530i dan lebih 70 Nm. 530e pula mampu dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 6.2 saat (seperti 530i) dan kelajuan maksimumnya pula 235 km/j.

Terdapat pek bateri lithium-ion 9.2 kWh di bawah tempat duduk belakang. Ia mampu memberikan kuasa kepada 530e dalam mod elektrik pada kelajuan sehingga 140 km/j, dan mendakwa kitaran EV aslinya sehingga 50 km. Kombinasi dalam mod hibris ini juga boleh mencecah 650 km, menurut pengeluar kereta dari Munich ini.

Dengan ketibaan 530e ini bakal melengkapi lagi barisan sedan PHEV di bawah jenama BMW di Malaysia, dengan model sedia ada seperti 330e dan 740Le yang mendapat sambutan memberangsangkan. Model 530e ini juga akan bersaing dengan Mercedes-Benz E350e (dari RM393k) dan Volvo S90 T8 Twin Engine (dari RM369k) dalam segmen yang sama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required