Hyundai Santa Fe – rekaan papan pemuka pula muncul

Hyundai Santa Fe – rekaan papan pemuka pula muncul

Sebelum ini, Hyundai telah menunjukkan teaser serta lakaran digital model Santa Fe generasi keempat. Ini memberikan gambaran yang lebih jelas bagaimana penampilan SUV yang akan diperkenalkan hujung bulan ini nanti. Dan sekarang, ada pula gambar spyshot ruang dalamannya, yang muncul buat kali pertama.

Apa yang dapat dikesan ialah, Santa Fe tidak hanya mengambil inspirasi bagi rekaan luaran dari model Kona; ruang dalaman juga mengikut jejak yang sama. Model crossover berkenaan menjadi pemula kepada imej kenderaan terbaru yang dihasilkan Hyundai selepas ini, dan ia diteruskan dengan Santa Fe.

Gambar yang ada ini mendedahkan rekaan papan pemuka dengan skrin tengah terapung bagi sistem infotainmen – satu pendekatan yang agak kerap kita lihat sekarang ini. Di bawah skrin sentuh itu pula terletak susunan butang dan tombol, dengan corong pendingin hawa yang tirus seperti pada Kona, tetapi dengan bucu yang lebih tajam.

Stereng yang dapat dilihat pula adalah dari yang kebiasaan kita lihat ada pada SUV kecil. Elemen jahitan juga ada pada papan pemuka ini, memberikan visual yang agak kemas juga – walaupun tidak tampil begitu menonjol berbanding elemen rekaan yang sudah pernah dihasilkan sebelum ini.

Lain pula ceritanya pada bahagian luar, Santa Fe mempunyai penampilah yang sangat berbeza dan segar secara menyeluruh, dengan lampu dua lapisan serta gril besar seperti pada Kona. Garis utama pada padan Santa Fe, bermula dari lampu hadapan dan berakhir di lampu belakang – membuatkannya nampak besar. Ada khabar angin kata model baru ini nanti boleh naik lapan orang. Apa pandangan anda?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required