Hafizh Syahrin dipilih untuk menguji YZR-M1 Monster Yamaha Tech3 di Litar Buriram, Thailand 16 Februari

Hafizh Syahrin dipilih untuk menguji YZR-M1 Monster Yamaha Tech3 di Litar Buriram, Thailand 16 Februari

Pasukan lumba Monster Yamaha Tech3 telah mengeluarkan pengumuman bakal menggunakan khidmat pelumba negara berusia 23 tahun, Hafizh Syahrin, untuk menguji jentera YZR-M1 mereka semasa sesi ujian di Litar Buriram, Thailand bermula 16 Februari ini.

Daripada sesi ujian itu juga, pasukan tersebut akan menilai kemampuan Hafizh, sebelum dapat membuat keputusan untuk memberikan beliau tempat tetap bagi musim 2018. Seperti yang dilaporkan sebelum ini, tempat Hafizh dalam Moto2 telah diganti oleh Zulfahmi Khairuddin dan khabar beliau akan berlumba dalam MotoGP menggantikan Jonas Folger yang tidak sihat telah tersebar sejak minggu lepas.

Hafizh ternyata gembira dengan peluang yang diberi ini dan berterima kasih kepada semua pihak termasuk ketua pasukan Monster Yamaha Tech3, Herve Poncharal dan seluruh pasukannya, ketua pegawai eksekutif SIC, Datuk Razlan Razali dan orang-orang lain yang telah menyokong beliau dan menjadikan perkara ini realiti.

Hafizh Syahrin dipilih untuk menguji YZR-M1 Monster Yamaha Tech3 di Litar Buriram, Thailand 16 Februari

“Saya tahu masih banyak yang perlu saya pelajari berkenaan Yamaha YZR-M1 ini dan saya bersemangat untuk memahami bagaimana pasukan ini bekerja dan saya tahu mereka berpengalaman luas. Jadi, saya mahu mendapatkan segala input yang boleh. Saya tidak sabar untuk memulakan ujian ini,” kata Hafizh.

“Selepas ujian di Sepang, kami melakukan banyak pertemuan, telah diputuskan bahawa Hafizh Syahrin adalah pilihan yang bagus untuk sesi ujian Monster Yamaha Tech3. Buat masa ini, ia hanya untuk tiga hari, tapi saya rasa lebih daripada yakin bahawa beliau akan menunjukkan apa yang beliau boleh lakukan.”

“Beliau masih muda, baru berusia 23 tahun, tetapi sudah mendapat beberapa podium dalam kelas Moto2, yang sebenarnya bukanlah mudah. Beliau juga menamatkan perlumbaan dalam kedudukan 10 teratas pada musim 2017, dan ini adalah satu pencapaian yang besar, kerana saya tahu betapa susahnya saingan dalam kategori ini. Seperti yang saya selalu katakan, mempunyai pelumba yang muda adalah lebih bermakna bagi pasukan berbanding pelumba yang sudah tersohor,” kata Poncharal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required