GALERI: Toyota Harrier 2.0T Luxury 2018 di Malaysia

GALERI: Toyota Harrier 2.0T Luxury 2018 di Malaysia

Kami membawakan anda galeri penuh bagi Toyota Harrier 2.0T Luxury 2018, varian tertinggi bagi barisan Harrier di Malaysia, selain turut menawarkan model asas 2.0T Premium. Varian tertinggi ini ditawarkan dengan harga atas jalan RM259,900 tanpa insurans, iaitu RM21,900 lebih mahal berbanding model asas.

Harrier dijanakan oleh enjin 8AR-FTS 2.0 liter turbo (sama seperti Lexus NX) yang boleh menghasilkan kuasa 231 PS dari 5,200 hingga 5,600 rpm dan tork 350 Nm dari 1,650 dan 4,000 rpm. Penjana kuasa ini turut dipadankan dengan transmisi automatik enam-kelajuan, dengan pacuannya disalurkan ke roda hadapan.

Elemen luaran standard yang ditampilkan bagi kedua-dua varian termasuklah lampu utama LED dengan lampu membelok berturutan, lampu kabus LED, lampu nyalaan siang LED dan lampu membelok LED. Ia juga ditawarkan dengan roda aloi rekaan turbin lima-jejari, dwi-tona 18-inci yang dibaluti tayar profil 235/55 dan kemasukan tanpa kunci. Elemen ekstra yang ditawarkan secara eksklusif bagi varian Luxury termasuklah bumbung matahari panoramik, tailgate berkuasa dan bilah pengelap cermin dengan pengesan hujan.

GALERI: Toyota Harrier 2.0T Luxury 2018 di Malaysia

Di dalamnya pula, Luxury dihadirkan dengan bentangan Premium termasuk upholstery kulit Nappa (berbanding Ultrasuede), sistem pembersihan udara NanoE, cermin pandang belakang elektrokromik, dan scuff plate iluminiasi. Luxury turut menerima tempat duduk hadapan larasan-berkuasa dan pengaliran – lapan-hala pelarasan dengan memori untuk tempat duduk pemandu dan empat-hala untuk penumpang di sebelah.

Elemen lain untuk kedua-dua varian termasuk sistem kawalan suhu dwi-zon, unit infotainmen skrin sesentuh tujuh-inci, stereng larasan-berkuasa dan butang penghidup enjin.

Bagi keselamatan pula, kedua-dua varian bagi Harrier ini dilengkapi dengan kit yang lebih kurang sama, termasuk tujuh beg udara, VSC, kawalan cengkaman, bantuan mula mendaki, ABS dengan EBD dan bantuan brek, brek parkir elektronik dengan fungsi menahan brek serta pengesan parkir.

GALERI: Toyota Harrier 2.0T Luxury 2018 di Malaysia

SUV ini turut menerima pakej Toyota Safety Sense termasuk Sistem Pra-pelanggaran (brek kecemasan sendiri), Kepekaan Ketibaan Lorong (LDA), Bantuan Kekal Lorong (LKA), Kawalan Kelajuan Adaptif (ACC) dan Sistem Lampu Tinggi Adaptif (AHS).

Harrier 2.0T Luxury yang berharga RM259,900 ini turut didatangkan dengan waranti lima-tahun/perbatuan tanpa had. Pembeli boleh memilih empat warna bagi kedua-dua varian – White Pearl Crystal Shine, Sparkling Black Pearl Crystal Shine, Dark Blue Mica Metallic dan Silver Metallic – di mana dua warna yang pertama itu ditawarkan dengan kos tambahan bernilai RM848.

Ia turut ditawarkan dengan aksesori tambahan, iaitu sistem infotainmen DVD-AVN dengan navigasi bernilai RM1,272. Selain penutup tonneau untuk but berharga RM1,590.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required