Mercedes-Benz NZ Wheels Klang Autohaus dinaiktaraf

Mercedes-Benz NZ Wheels Klang Autohaus dinaiktaraf

Selaku pengedah sah kenderaan Mercedes-Benz di Malaysia, NZ Wheels kini memperkenalkan kemudahan baru yang menepati piawaian terkini jenama Jerman itu, Mercedes-Benz NZ Wheels Klang Autohaus. Menelan belanja sekitar RM6 juta, premis baru ini turut dinaik taraf untuk menempati Mercedes-Benz Presentation System II (MPS II), sebuah konsep autohaus dengan identiti korporat terbaru jenama itu.

Ia menjadi sebuah pusat 3S yang menawarkan servis menyeluruh sepenuhnya, dengan penekanan terhadap khidmat lepas jualan untuk memberikan pengalaman pelanggan yang lebih baik. Dengan keluasan seluas 320,000 kaki persegi serta keluasan kawasan bangunan 32,000 kaki persegi, NZ Wheels Klang Autohaus mempunyai kapasiti ruang pameran untuk 17 kenderaan – ini termasuk tiga kereta Mercedes-AMG di pusat prestasi AMG.

Premis ini diuruskan oleh 70 petugas dari tiga bahagian utama; lepas jualan, perkhidmatan teknikal dan juga alat ganti. Ia juga memiliki 30 ruang servis dengan kemampuan untuk menampung 650 kenderaan sebulan – baik bagi servis biasa ataupun servis yang memerlukan perkhidmatan pakar.

Mercedes-Benz NZ Wheels Klang Autohaus merupakan satu daripada tujuh premis dengan tahap perkhidmatan yang sama yang terletak di Selangor, bertujuan untuk menampung keperluan pelanggan jenama itu. Sehingga kini, Mercedes-Benz Malaysia mempunyai 33 rangkaian pengedaran yang menawarkan perkhidmatan serta pengalaman pelanggan yang terbaik di negara ini.

Antara kemudahan yang disediakan di Mercedes-Benz NZ Wheels Klang Autohaus adalah seperti i-Showroom dengan skrin sentuh digital untuk memberi pendedahan yang lebih terhadap barisan produk yang ada kepada pelaggan. Ia juga dilengkapi dengan Star Lounge peribadi untuk suasana yang lebih eksklusif serta pusat kenderaan terpakai terpilih Mercedes-Benz Proven Exclusivity.

Selain itu, sebuah pendekatan baru turut diperkenalkan; Service Differentiation – rangkaian perkhidmatan eksklusif lepas jualan peribadi yang menawarkan keselesaan dan fleksibiliti termasuk pengambilan dan serahan kenderaan pelanggan, penghantaran semula diluar waktu pernigaan serta perkhidmatan pantas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required