BMW i4 sedan elektrik sah bakal diproduksikan

BMW i4 sedan elektrik sah bakal diproduksikan

BMW telah mengesahkan model konsep i Vision Dynamic yang dipertontonkan di Frankfut pada tahun lalu bakal menjadi realiti. Ia akan dikenali sebagai BMW i4 apabila memasuki produksi kelak.

Pengumuman mengenai sedan elektrik ini dibuat oleh pengeluar kereta terbabit di Geneva Motor Show. Ia ada sebahagian daripada 25 model elektrifikasi yang telah disebut untuk 2025, pada asasnya satu daripada 12 model elektrik asli bagi barisan tersebut.

Penggayaannya umpama Gran Coupe empat-pintu iaitu sama seperti 4 Series Gran Coupe dan 6 Series Gran Coupe, i Vision Dynamic ini berkeupayaan mencapai jarak 600 km bagi pengecasan tunggal, dan angka prestasinya termasuk 0-100 km/j dalam hanya empat saat dan kelajuan maksiumum mencecah 200 km/j.

BMW i4 sedan elektrik sah bakal diproduksikan

Kajian turut menunjukkan bahawa teknologi bateri bagi generasi seterusnya dari pengeluar kenderaan ini bakal diaplikasikan pada beberapa model kenderaan elektrik dan plug-in hybrid dari sekitar tahun 2020. Tiada jangkaan masa untuk i4 memasuki pasaran ketika pengumuman dibuat.

i8 Roadster dan MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hybrid dijangka keluar tahun ini, dan tiga model kenderaan elektrik-bateri (BEV) juga telah disahkan – semua MINI elektrik pada 2019, semua model elektrik BMW X3 pada 2020 dan BMW iNEXT pula pada 2021, jadi mungkin juga BMW i4 tiba pada 2022.

GALERI: BMW i Vision Dynamic

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required