SPYSHOT: Mitsubishi Triton facelift, dengan muka baru

SPYSHOT: Mitsubishi Triton facelift, dengan muka baru

Mitsubishi Triton facelift telah ditemui sedang diuji di Tonsley, Australia Selatan dan melalui gambar ini, walaupun masih menggunakan pelekat camouflage, ia didapati menggunakan muka baru.

Perbezaan muka hadapan baru ini agak jelas berbanding rupa Triton sekarang, yang pertama kali ditampilkan pada bulan November 2014 dulu di Thailand. Antara perubahannya adalah lampu utama dan gril yang lebih nipis, dan di bawah lampu tersebut terdapat pula lampu kabus di hujung bampar, dengan rekaan menegak.

Elemen yang dimasukkan pada muka baru ini sebenarnya adalah mengikut karekter rekaan Dynamic Shield baru Mitsubishi, yang sudah digunakan pada crossover Eclipse Cross dan juga MPV Xpander. Ia juga adalah evolusi kepada rekaan yang digunakan pada Pajero Sport sekarang dengan tambahan lampu kabus yang besar.

Pada Xpander, lampu yang terletak di penjuru bampar ini digunakan sebagai lampu utama, dengan bentuk yang lebih besar dan berada atas pada lampu penunjuk arah, tetapi pada Eclipse Cross, ia lebih kecil dan dijadikan sebagai lampu kabus biasa. Triton nanti mungkin mengikut seperti Eclipse Cross.

Bahagian lain trak ini masih kelihatan sama seperti Triton yang ada sekarang. Dari tepi, garis badannya juga masih sama dan lengkuk J yang sudah menjadi tanda unik yang membahagikan bahagian tempat duduk dan ruang letak barang masih lagi ada.

GALERI: Mitsubishi Triton Athelete sekarang


GALERI: Mitsubishi Eclipse Cross

GALERI: Mitsubishi Xpander

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required