Bangkok 2018: Honda Civic Red Hatchback dan Sedan

Bangkok 2018: Honda Civic Red Hatchback dan Sedan

Honda Thailand telah mendedahkan edisi istimewa untuk Civic Hatchback di Bangkok Motor Show 2018. Honda Civic Hatchback Red turut menyertai edisi “Red” bagi Honda Civic FC Sedan, yang telah diperkenalkan pada akhir tahun lalu.

Honda Civic Red, pada dasarnya dengan warna Rallye Red yang ditawarkan pada varian tertinggi bagi Civic, boleh didapati pada varian 1.8EL dan Turbo RS bagi Civic Sedan – kedua-dua spesifikasi tertinggi ini dipadankan dengan enjin 1.8 liter naturally aspirated dan 1.5 liter pengecas turbo di Thailand.

Elemen yang ditampilkan termasuklah Honda LaneWatch (kamera pada cermin sisi sebelah kiri), unit utama skrin sesentuh tujuh-inci dengan Apple CarPlay dan panel meter LCD digital.

Bangkok 2018: Honda Civic Red Hatchback dan Sedan

Civic Hatchback yang dijual di negara berkenaan hanya ditawarkan dengan enjin 1.5 VTEC Turbo, jadi edisi “Red” berasaskan varian berkenaan. Seperti sedan, enjin ini mampu menghasilkan kuasa sehingga 173 PS dan tork 220 Nm dari 1,700 hingga 5,500 rpm, dipadankan dengan CVT automatik dengan pedal penukar gear.

Juga seperti sedan FC, hatch lima-pintu ini turut dipadankan dengan roda 17-inci tetapi dalam berlainan rekaan bilah. Bampar bawah di hadapan juga tampil dengan rekaan yang berbeza – kelihatan “corong udara” yang besar di sekeliling lampu kabus. Tidak seperti Civic Type R tanpa beberapa elemen aero, namun sekilas pandang ia kelihatan agak mirip.

Dark Ruby Red Pearl yang ditawarkan oleh Honda malaysia bagi Civic pasaran tempatan (kelihatan pada HR-V dan Civic) sebenarnya mempunyai bayangan yang lebih gelap, hampir kepada maroon jika dibandingkan dengan warna “Ferrari Red” yang terang. Jika Civic Red ini ditawarkan di Malaysia, adakah ia bakal mendapat sambutan? Tetapi pastinya tidak untuk Civic Hatchback yang takkan ditawarkan di pasaran kita.

GALERI: Honda Civic Red

GALERI: Honda Civic Hatchback Red

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required