Driven Web Series 2018: Keluarga hatchback di Malaysia – Perodua Myvi vs Proton Iriz vs Kia Picanto!

Driven Web Series kini kembali, dibawakan khas oleh Petronas Primax! Pastinya ini merupakan episod yang anda nantikan, menampilkan Perodua Myvi 2018! Kami membandingkan model kereta paling laris di Malaysia ini dengan dua persaing terdekatnya iaitu Proton Iriz yang dipertingkatkan dan Kia Picanto baharu.

Tiada apa lagi yang hendak diperkatakan kerana semua pasal Myvi terkini ini telah pun dibongkarkan. Menduduki carta teratas dalam jualan, di mana ia tampil dengan imej yang diperbaharui, elemen yang lebih maju dan juga keupayaannya yang wajar menerima pujian. Model tertinggi 1.5 Advance yang dipaparkan di sini, lengkap dengan pakej keselamatan aktif, berharga RM55,300.

Pada awalnya, Proton seakan mahu memberikan persaingan sengit buat Myvi, namun sayangnya jualan Iriz kurang memberangsangkan. Ia mengambil masa tiga tahun untuk jenama ini mempertahankannya, dan kini, model yang dipertingkatkan telah diperkenalkan. Adakah ia mampu diletakkan sebagai pilihan yang relevan bagi persaingnya? Untuk model tertinggi 1.6 Premium, hatchback ini berharga RM56,950.

Bersaing dengan dua model tempatan ialah Kia Picanto baharu. Ya, model segmen-A ini bersaing dengan dua hatchback dari segmen-B, tetapi ia memberikan alternatif persaingan terbaik untuk kedua-dua model buatan Malaysia tersebut. Jika anda mencari kereta baharu di bawah bajet RM50k, Picanto mungkin pilihan yang berbaloi dan harganya sekitar RM49,888.

Jadi, mana satu yang sepatutnya menjadi pilihan anda? Kami membandingkan ketiga-tiga model tersebut berdasarkan spesifikasi, prestasi, pengendalian, praktikaliti, kualiti dan penjimatan bahan apinya untuk ujian kumpulan komprehensif ini. Selamat menonton!

GALERI: Perodua Myvi 1.5 Advance 2018

GALERI: Proton Iriz 1.6 Premium 2017

GALERI: Kia Picanto 1.2 EX 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required