Lebih ramai pengedar Proton kagum dan yakin dengan kemampuan, teknologi Geely selepas lawatan ke China

Lebih ramai pengedar Proton kagum dan yakin dengan kemampuan, teknologi Geely selepas lawatan ke China

Proton terus menjemput pengedar-pengedarnya di sini untuk melakukan lawatan ke Geely Research Institute (GRI) di Teluk Hangzhou, China untuk mendedahkan kepada mereka bagaimana cara rakan strategik baru syarikat itu menjalankan penyelidikan dan pembangunan terhadap teknologi-teknologi baru.

Terbaru, tiga lagi pemilik cawangan pengedar Proton mengikuti lawatan itu pada Mac, dan hasilnya mereka juga berasa kagum dengan apa yang dilihat di sana, sama seperti kumpulan pengedar tempatan yang lebih awal mendapat peluang itu sebelum ini.

“Dari apa yang saya dapat lihat semasa kunjungan ke GRI, Geely memberikan tumpuan kepada setiap perincian,” jelas Munauwir Mohd Khir dari Edaran Saga. “Dari merancang hinggalah pelaksanaan, semuanya difikirkan dengan teliti untuk memastikan kelancaran proses. Semuanya dilakukan secara terkawal dan teratur. Saya juga perhatikan, mereka mengikut peraturan yang ketat, dan petugas patuh terhadap peraturan itu. Ini sangat baik,” tambahnya.

Beliau juga berasa kagum dengan kemampuan teknologi Geely. “Sesebuah pengeluar kenderaan perlu mempunyai visi luas – tidak hanya dengan membangunkan kenderaan dengan teknologi maju, tetapi apa yang lebih penting kenderaan yang mesra alam seperti kereta elektrik dan hibrid,” tambahnya lagi.

Lebih ramai pengedar Proton kagum dan yakin dengan kemampuan, teknologi Geely selepas lawatan ke China

Mohd Nazrin Mohamad Fozi dari Rahman Brothers Automotive pula menyatakan, kunjungan itu menepati jangkaan awalnya. “GRI menunjukkan kemampuan teknologi Geely dan juga masa depan kenderaan. Saya boleh bayangkan, jika semua teknologi ini digunakan pada kenderaan Proton, ia mungkin akan jadi peneraju baru bagi pasaran di Malaysia dan di luar,” jelasnya.

Sementara itu, Hazree Hisham dari Vitalic berkata; “Ketika saya melalui kawasan-kawasan berbeza GRI, semuanya tenang dan teratur. Petugas menjalankan kerja mereka dengan tekun dan mengambil serius tanggungjawab berkenaan. Kita boleh lihat rasa bangga yang ditumpahkan dalam setiap aspek pekerjaan yang ada di situ.”

“Selepas kunjungan ini, saya dapat melihat dengan lebih jelas berkaitan pembangunan yang sedang berlangsung di dalam Geely dan bagaimana Proton akan mendapat manfaat dalam jangka masa panjang. Dari budaya kerja dalam kilang, semuanya ada sistem yang teratur. Pengeluaran dan semuanya berada dalam kawalan yang baik,” tambahnya.

Kunjungan berkenaan merupakan sebahagian daripada rancangan Proton untuk meyakinkan pengedar-pengedarnya untuk menaik taraf ke cawangan pusat 3S dan 4S, dalam usaha untuk melahirkan imej jenama yang lebih premium bagi pengenalan model-model berdasarkan model Geely, bermula dengan SUV pertama tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required