Gambar yang ada lihat ini khabarnya dari model Lexus ES 2019 serba baru yang akan dilancarkan tahun ini. Kalau betul, nampak gayanya kereta sedan eksekutif itu akan mengambil inspirasi penggayaan dari model flagship limosin Lexus LS.

Berbanding model facelift semasa yang diperkenalkan pada 2015, imej yang kelihatan ini memberikan penampilan berlainan kepada model ES. Rekaan dan ruang gril yang luas kini menempatkan jalur dalam alur menegak – lebih rapat di atas dan semakin terbuka di bahagian bawahnya.

Sekali pandang, rekaan pada bonetnya juga ada pembaharuan; lekuk dan garis yang ditempatkan di situ memberikan elemen pemanpilan yang tidak ada sebelum ini pada model berkenaan. Ini dilengkapkan lagi dengan rekaan lampu utama yang lebih “tajam”, yang disepadukan dengan lampu DRL LED.

Khabarnya Lexus ES 2019 ini akan menggunakan platform TNGA, sama seperti yang ada pada Toyota Camry terkini. Ini tentunya akan memberikan ruang yang lebih luas bagi ES. Untuk pasaran Amerika, Camry di sana turut ditawarkan dengan enjin V6 baru yang mungkin akan ditawarkan juga pada Lexus ES ini. Dan, seperti model Lexus yang lain, ada kemungkinan versi hibrid turut akan ditawarkan.

Lexus ES 250 Luxury 2016 di Malaysia