Lexus ES 2019 – imej bocor tunjuk inspirasi dari LS

Lexus ES 2019 – imej bocor tunjuk inspirasi dari LS

Gambar yang ada lihat ini khabarnya dari model Lexus ES 2019 serba baru yang akan dilancarkan tahun ini. Kalau betul, nampak gayanya kereta sedan eksekutif itu akan mengambil inspirasi penggayaan dari model flagship limosin Lexus LS.

Berbanding model facelift semasa yang diperkenalkan pada 2015, imej yang kelihatan ini memberikan penampilan berlainan kepada model ES. Rekaan dan ruang gril yang luas kini menempatkan jalur dalam alur menegak – lebih rapat di atas dan semakin terbuka di bahagian bawahnya.

Sekali pandang, rekaan pada bonetnya juga ada pembaharuan; lekuk dan garis yang ditempatkan di situ memberikan elemen pemanpilan yang tidak ada sebelum ini pada model berkenaan. Ini dilengkapkan lagi dengan rekaan lampu utama yang lebih “tajam”, yang disepadukan dengan lampu DRL LED.

Khabarnya Lexus ES 2019 ini akan menggunakan platform TNGA, sama seperti yang ada pada Toyota Camry terkini. Ini tentunya akan memberikan ruang yang lebih luas bagi ES. Untuk pasaran Amerika, Camry di sana turut ditawarkan dengan enjin V6 baru yang mungkin akan ditawarkan juga pada Lexus ES ini. Dan, seperti model Lexus yang lain, ada kemungkinan versi hibrid turut akan ditawarkan.

Lexus ES 250 Luxury 2016 di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required