SPYSHOT: BMW X3 G01 dikesan di atas treler di M’sia

SPYSHOT: BMW X3 G01 dikesan di atas treler di M’sia

Memang pelancaran BMW X3 G01 semakin menghampiri detiknya, apatah lagi apabila kelibat SUV ini telah dikesan di atas treler menuju ke bilik pameran di Malaysia. Foto yang dihantar oleh pembaca paultan.org Chris Yee, X3 baharu yang tidak ditutupi ini dikesan di Lebuhraya ELITE.

Seperti apa yang boleh kita lihat, model yang diangkut dengan treler ini dipadankan dengan roda LMR jejari-berkembar Style 696 19-inci dan kit Luxury Design – dengan skid plate dan moulding sisi berwarna perak, dipadankan bersama kekemasan tingkap sisi krom.

Berdasarkan pemerhatian sebelum ini, X3 ini menerima lampu utama LED penuh secara standard berbanding unit adaptif, tetapi tidak dilengkapi dengan BMW Driving Assistant Plus bagi sistem keselamatan dan bantuan pemandu – tidak kelihatan pengesan/kamera berkaitan pada cermin pandang belakangnya.

Di bawah bonetnya, X3 sepatutnya digandingkan dengan penjana kuasa sDrive20i yang terdiri daripada enjin 2.0 liter turbo empat-silinder (184 hp/290 Nm) dan transmisi automatik lapan-kelajuan. Walau bagaimana pun tidak diketahui adakan varian diesei juga akan ditawarkan, seperti pada F25.

Rekaannya termasuklah gril kidney besar di hadapan yang tidak lagi disambungkan pada lampu utama, dan bampar hadapan yang lebih menyerlah. Lampu belakang lebih kecil turut disemak semula dan elemen Air Breather berada selepas roda hadapan.

Apabila dilancarkan, adakah X3 ini mampu bersaing hebat dengan Mercedes-Benz GLC dan juga Volvo XC60, yang masing-masingnya berharga di bawah RM300k? Mana satu yang menjadi pilihan anda? Berminat? Daftarkan minat anda menerusi PAUTAN KHAS INI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required