Perodua Bezza GXtra – varian 1.0L terbaru bakal tiba

Perodua Bezza GXtra – varian 1.0L terbaru bakal tiba

Perodua telah mengeluarkan teaser bagi varian baru untuk model Bezza, yang khabarnya akan diperkenalkan secara rasmi dalam minggu ini. Dikenali sebagai varian GXtra, ia bakal penjadi penawaran tambahan terbaru bagi pilihan enjin 1.0L model.

Tiada apa-apa perincian didedahkan setakat ini, tetapi seperti yang dicadangkan oleh namanya, ia sepatutnya menjadi penawaran dengan spesifikasi yang lebih tinggi berbanding varian paling asas, 1.0L Standard G sebelum ini, yang ditawarkan dengan pilihan transmisi manual atau automatik.

Perodua Bezza yang dilancarkan pada Julai 2016, telah menerima kemaskini minor tahun lalu melibatkan perubahan kosmetik bagi semua variannya. Ini termasuk juga bagi model asas 1.0L Standard G, yang turut menerima tambahan skirting bahagian belakang yang lebih luas dan melindungi pandangan ke bahagian bawah kereta jika dilihat dari belakang.

Sementara itu, varian Premium X dan Advance pula menerima beberapa pembaharuan tambahan, seperti kemasan cerah (serta upholstery kulit baru pada Advance). Bagaimanapun, ruang dalaman varian Standard G tidak menerima apa-apa kemaskini ketika itu – mungkinkah ia akan diperkenalkan untuk kemaskini kali ini?

Perodua Bezza 1.0L Standard G buat masa ini hadir dengan kelengkapan seperti rim aloi 14-inci, tempat duduk fabrik, stereng polyurethane, sistem audio standard dengan port USB, cermin sisi manual, lipatan kerusi belakang 60:40, sensor undur, tingkap kuasa, dua beg udara dan ABS dengan EBD serta bantuan brek.

Adakah Bezza GXtra akan menggantukan varian paling asas itu selepas ini? Sama-sama kita nantikan.

Perodua Bezza Standard G 2016

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Alson P on Apr 24, 2018 at 10:55 pm

    Varian baru bezza 1.0L akan dilengkapi VSC dan perubahan kosmetik.. Varian 1.0L standard akan ditamatkan pengeluaran tahun depan..

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required