Everus EV Concept – Honda HR-V janaan kuasa letrik?

Everus EV Concept – Honda HR-V janaan kuasa letrik?

Honda telah menunjukkan sebuah kenderaan konsep baru semasa Beijing Motor Show yang sedang berlangsung sekarang. Ia dinamakan sebagai Everus EV Concept, dan memberi petunjuk awal kepada model elektrik penuh yang akan diperkenalkan kepada pasaran awam China pada masa hadapan.

Sekali imbas, ia memang nampak seperti HR-V yang lebih futuristik, tetapi dengan garis badan crossover segmen B sama, dan juga pemegang pintu yang terletak berhampiran cermin bagi pintu belakang. Walaubagaimanapun, muka hadapannya menampilkan lampu kesan grafik 3D, lencana Everus serta gril yang telah direka semula untuk menempatkan soket pengecas.

Bahagian bawah bampar kenderaan ini menampilkan bukaan yang besar, dan hanya sebahagian kecil daripadanya dibuka kerana ini adalah kenderaan elektrik. Dapat dilihat banyak diguna juga adalah lampu biru, yang sekali lagi menunjukkan ia adalah kenderaan elektrik dan terdapat pada bawah bonet, penjuru bampar dan side skirt.

Buat masa sekarang, informasi yang diberi tidak termasuk sebarang perincian teknikal, tetapi kami diberitahu versi produksi akan mula dijual hujung tahun ini. Crossover tersebut akan dipasarkan menggunakan jenama Everus, yang dimiliki oleh Guangqi Honda, iaitu syarikat kerjasama antara Honda dan Guangzhou Automobile Group (GAC Group).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required