Kamera undur wajib bagi semua kereta baharu di USA

Kamera undur wajib bagi semua kereta baharu di USA

Kamera undur kini diwajibkan bagi semua kenderaan baharu yang dijual di Amerika Syarikat, laporan Car and Driver. Peraturan standard ini adalah bagi semua kereta baharu yang dijual di pasaran Amerika iaitu yang diproduksikan mulai 1 Mei 2018.

Langkah itu adalah sebahagian daripada proses penyeragaman yang dikeluarkan empat tahun lalu oleh Jabatan Pengangkutan Amerika Syarikat (DOT), dengan Pentadbiran Keselamatan Lalu Lintas Kebangsaan (NHTSA) yang mengeluarkan mandat pada tahun 2014 bahawa kamera undur akan ditampilkan pada semua kenderaan baharu yang dijual dari 1 Mei tahun ini.

Usaha untuk melaksanakan peranti sebagai ciri standard pada kereta baharu telah mengambil sedekad – menurut Peter Kurdock, timbalan penasihat umum bagi Kumpulan Advokasi untuk Keselamatan Auto & Lebuhraya, yang mula beroperasi sejak zaman pentadbiran George W. Bush. “Ia mengambil masa selama 10 tahun untuk dilaksanakan (pelaksanaan pemasangan kemera undur),” ujar Kurdock kepada penerbitan terbabit.

Kumpulan terbabit, bersama kumpulan keselamatan-pengguna yang lain, sedang membuat beberapa ciri keselamatan aktif yang lain untuk ditampilkan secara standard pada kereta baharu. Ciri terbabit termasuklah amaran ketibaan lorong, amaran titik buta dan brek kecemasan automatik (AEB) dengan kepekaan pelanggaran hadapan.

Walau pun tanpa mandat tersebut, pengeluar kereta telah memberi maklumbalas – sementara 20 pengeluar telah berjanji untuk menjadikan AEB sebagai ciri keselamatan standard menjelang 2022, dengan beberapa syarikat telah mula membangunkan teknologi keselamatan aktif dalam barisan model kenderaan mereka, antaranya Toyota dengan Safety Sense dan Honda pula memperkenalkan Sensing Suite.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required