GST-Sifar: Model kenderaan Volvo jimat hingga RM23k

GST-Sifar: Model kenderaan Volvo jimat hingga RM23k

Volvo Car Malaysia tidak ketinggalan untuk mengeluarkan senarai harga terkini bagi semua model keluarannya pada kadar GST 0%, yang akan bermula pada 1 Jun nanti. Semua harga yang dinyatakan ini – tidak termasuk insurans – akan kekal sehingga pengumuman lanjut daripada Kementerian Kewangan.

Tanpa GST, penjimatan yang boleh dinikmati bagi kenderaan Volvo bermula serendah RM9,239.07 bagi model V40 T4. Bagi model XC60 T8 Twin Engine Inscription Plus pula, ia kini lebih murah sebanyak RM19,424.17, sementara penjimatan paling banyak pula ialah bagi model XC90 T8 Twin Engine iaitu RM23,386.44.

GST-Sifar: Model kenderaan Volvo jimat hingga RM23k

Bagaimanapun, mungkin terdapat variasi bagu peratusan pengurangan yang terlibat, yang secara umumnya berada di bawah 6% tepat. Ini kerana, GST 6% hanya dikenakan kepada harga jualan kenderaan (dalam kes kenderaan CBU, yuran pemeriksaan Puspakom), hal berkaitan pendaftaran yang tidak dikenakan GST seperti cukai jalan, yuran pendaftaran dan yuran pemilikan turut ditambah.

Volvo juga memaklumkan bahawa GST 0% ini juga sah kepada alat ganti dan kos servis di semua pengedar sahnya. Ini termasuk pembelian pakej Volvo Service Agreement (VSA), yang mana pakej VSA 3+ boleh didapati pada harga RM5,900 (jimat RM354) dan VSA 5+ pada harga RM9,200 (jimat RM552). Pakej berkenaan meliputi kedua-dua servis berjadual serta alat ganti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required