PM umum diskaun sebanyak 50% bagi kadar tol di semua lebuhraya selama dua hari sebelum Aidilfitri ini

PM umum diskaun sebanyak 50% bagi kadar tol di semua lebuhraya selama dua hari sebelum Aidilfitri ini

Satu lagi berita baik untuk semua rakyat Malaysia, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad turut mengumumkan bahawa kerajaan akan memberikan diskaun tol bagi semua lebuhraya di negara ini, selama dua hari sebelum Hari Raya Aidilfitri.

Dalam sidang media pasca mesyuarat kabinet yang berlangsung pagi tadi, Tun Dr Mahathir berkata, diskaun tol sebanyak 50% akan diberikan kepada para pengguna lebuhraya. Hari Raya Aidilfitri kali ini dijangka bakal disambut pada 15 Jun 2018. Ini bermakna diskaun tol terbabit kemungkinan besar dilaksanakan pada tarikh 13 hingga 14 Jun ini, iaitu dua hari sebelum 1 Syawal.

Ternyata pengumuman mengenai diskaun tol ini adalah salah satu langkah yang dilihat tepat bagi mengurangkan kos perbelanjaan rakyat khususnya yang bakal menyambut kedatangan Syawal ini. Walau bagaimana pun, Tun Dr Mahathir tidak mengulas mengenai konsesi tol di seluruh negara.

Pada 17 Mei lalu, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz selaku salah seorang ahli Majlis Penasihat Kerajaan berkata, pihaknya akan membuat pengumuman mengenai konsesi tol dalam tempoh terdekat ini.

“Keputusan akan dilakukan secepat mungkin kerana mereka (pemegang kepentingan) sepatutnya perlu kembali kepada kami minggu hadapan. Usaha adalah sangat, sangat tegang buat masa sekarang. Kesemua kami adalah sangat komited untuk hadir dengan penyelesaian yang memberikan faedah terbaik untuk semua rakyat Malaysia yang menantikan perkara yang lebih baik. Kami harap kami dapat merealisasikannya,” ujarnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required