Nissan dedah dua model Camper Van di Sepanyol – diasaskan dari NV300 dan van elektrik e-NV200

Nissan dedah dua model Camper Van di Sepanyol – diasaskan dari NV300 dan van elektrik e-NV200

NISSAN PRESENTA LA NUEVA GAMA CAMPER EN EL SALÓN DE MADRID

Nissan telah memperkenalkan dua Camper Van baharu di Madrid Motor Show, Sepanyol yang diasaskan dari model NV300 dan e-NV200. Kedua-dua model tersebut menerima pengubahsuaian luaran dan dalaman yang menurut Nissan sebagai “membolehkan pemandu menikmati percutian ke luar bandar, ke pantai atau ke mana sahaja yang dibawa oleh imaginasi mereka”.

Kedua-dua Camper Van ini menerima pengubahsuaian yang dilakukan termasuk bumbung yang boleh dinaikkan, pemadanan meja makan dan juga dapur yang lengkap untuk memasak, membolehkan empat orang mengembara dengan selesa. Ia juga turut diberikan dengan peti sejuk, sinki dan paip air serta pemasangan sistem gas memasak.

Manakala menjelang malam, ruang berkenaan dapat diubah menjadi bilik tidur yang selesa lengkap dengan tingkap dan juga pemanas. Untuk NV300, konfigurasi tempat tidur berkembar kedua turut dapat ditempatkan pada bahagian bumbung yang ditinggikan.

Bagi model e-NV200 pula, ia bersaiz sedikit kecil (lebih kurang sama dengan van NV200 di Malaysia), namun model ini lebih mesra alam kerana menggunakan janakuasa elektrik sepenuhnya, tanpa menggunakan enjin pembakaran dalam konvensional.

Pelanggan di Sepanyol kini sudah pun boleh membuat tempahan Camper Van mereka di pengedar-pengedar Nissan di negara tersebut. Tempahan turut boleh dibuat dengan pengubahsuaian yang sesuai untuk kegunaan setiap individu berbeza.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required