Nissan e-NV200 dinaik taraf dengan bateri EV 40 kWh, jarak gerak dengan satu cas penuh bertambah 60%

Nissan e-NV200 dinaik taraf dengan bateri EV 40 kWh, jarak gerak dengan satu cas penuh bertambah 60%

Kenderaan komersial ringan berkuasa elektrik Nissan e-NV200 telah menerima peningkatan, menyaksikan ia kini menggunakan unit bateri 40kWh, seterusnya mampu bergerak dalam jarak 60% lebih jauh berbanding sebelum ini. Saiz bateri masih lagi sama, bermakna tiada perubahan bahagian ruang.

Bateri 40 kWh ini adalah sama seperti yang digunakan pada model Leaf generasi kedua, dan ia membolehkan e-NV200 bergerak sehingga 280 km dalam satu cas penuh. Jarak ini adalah 100 km lebih berbanding sebelum ini, namun apabila dibandingkan dengan Leaf yang lebih kecil, ia lebih sedikit, iaitu Leaf boleh pergi sehingga 378 km.

“Dengan jarak pergerakan lebih jauh dan kapasiti kargo yang baik, e-NV200 adalah kenderaan yang sempurna untuk penghantaran jarak dekat. Melihat kepada impak besar yang diberi oleh perniagaan yang menggunakan kenderaan komersial ringan ini, terutamanya dalam kawasan bandar, pengurangan pembebasan karbon adalah penting demi masa hadapan,” kata pengarah kenderaan elektrik Nissan Eropah, Gareth Dunsmore.

Jualan Nissan e-NV200 dengan bateri 40 kWh ini akan bermula pada hujung tahun 2017 di Eropah, manakala bagi Malaysia, model yang lebih relevan untuk dilihat adalah Leaf generasi kedua, yang telah diberitahu akan datang pada tahun hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required