Perodua beri 100 unit tempat duduk kanak-kanak Gear Up secara percuma di tiga lebuhraya utama esok

Perodua beri 100 unit tempat duduk kanak-kanak Gear Up secara percuma di tiga lebuhraya utama esok

Perodua akan memberikan 100 unit tempat duduk keselamatan kanak-kanak Gear Up secara percuma esok, sempena sambutan Hari Raya tahun ini dan juga sebagai sebahagian langkah dalam Kempen Keselamatan Jalan Raya Perodua yang dilancarkan pada Oktober tahun lalu. Perkara ini telah diberitahu sendiri oleh Pengarah Urusan Perodua, Datuk Dr Zahari Husin kepada paultan.org.

“Sempena Hari Raya, kami mahu berikan kejutan kepada pemilik Perodua. Esok, kami akan tempatkan orang kami pada tiga lokasi, di tiga lebuhraya utama, menuju ke utara, selatan dan pantai timur. Kami jangkakan masyarakat akan memulakan perjalanan balik kampung mereka esok. Kami akan perhatikan kereta Perodua dengan kanak-kanak di dalam kereta, tetapi tanpa tempat duduk kanak-kanak,” kata Zahari.

“Kami akan pilih secara rawak dan berikan mereka satu tempat duduk kanak-kanak Gear Up, secara percuma. Kami akan datang ke keluarga berkenaan, dan kami akan ajar mereka macam mana cara untuk memasang tempat duduk kanak-kanak. Sebahagian dari mereka sudah pun mempunyai tempat duduk kanak-kanak, tetapi tidak menggunakannya secara betul. Kami mahu wujudkan kesedaran dan juga mendidik pada masa yang sama,” tambahnya lagi.

Walau bagaimanapun, Zahari tidak menyatakan dengan tepat di mana ketiga-tiga lokasi berkenaan. Namun beliau mendedahkan bahawa Perodua turut bekerjasama dengan Petronas dan juga panel insurannya dalam usaha ini – jadi boleh dijangka mungkin mereka akan berada di mana-mana stesen-stesen Petronas pada tiga lebuhraya utama di semenanjung Malaysia.

Dilancarkan pada Oktober 2017, tempat duduk keselamatan kanak-kanak Gear Up Perodua ini ditawarkan dalam dua jenis berbeza – pertama untuk bayi dengan berat sehingga 13 kg atau sehingga 18 bulan, manakala yang kedua adalah untuk kanak-kanak dengan berat antara sembilan hingga 36 kg atau antara umur sembilan bulan hingga 12 tahun.

Tempat duduk ini boleh dipadankan dengan mudah untuk model-model Perodua yang mempunyai cagak Isofix (bermula 2012), dan dijual pada harga RM623 (untuk bayi) dan RM736 untuk tempat duduk kanak-kanak. Harga berkenaan adalah harga pengenalan yang hanya terpakai sehingga 30 Jun ini, dengan GST pada kadar 0%.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • May Choo on Jun 12, 2018 at 11:17 am

    mesti kena bagi kanakx2 duduk car seat untuk tujuan keselamatan

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Nur aliah bt juhari on Jun 12, 2018 at 11:48 am

    Saya mahukan car seat kerana belum mampu membelinya

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Mohd Arif Ghazali on Jun 12, 2018 at 2:21 pm

    Saya mahukan car seat kerana mudah untuk bawa anak jalan holiday..keselamatan anak dan family diutamakan.Tapi nok beli telang air liur dulu tgh hrga nya.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • azhar on Jun 12, 2018 at 3:33 pm

    A noble effort from perodua..but too bad the parents will remove the kids from car seat once they starts crying

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • nik nurul shahida on Jun 12, 2018 at 4:29 pm

    sy nak nak nak….sy tringin nk carseat ni utk bby sy…moge de rezeki dpt…aminn

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  • nursyahirah on Jun 12, 2018 at 6:17 pm

    perlukan carseat

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Mariyamah Sukri on Jun 15, 2018 at 1:05 am

    Saya nak car seat pasai tak mampu dan tak pergi beli dari anak pertama hingga anak ke3..semoga ade rezeki saya

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Mariyamah Sukri on Jun 15, 2018 at 1:08 am

    Saya nak car seat pasai saya tak mampu lagi nak membelinye dari anak pertama hingga anak ke3…semoga ade rezeki saya dan suami Azwan Hisyam

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required