Perodua lancar kempen keselamatan lima tahun, perkenalkan kerusi kanak-kanak GearUp dari RM660

Perodua lancar kempen keselamatan lima tahun, perkenalkan kerusi kanak-kanak GearUp dari RM660

Perodua hari ini melancarkan kempen keselamatan seluruh negara untuk tempoh lima tahun ke hadapan – dikenali dengan nama Kempen Keselamatan Jalanraya Perodua – dengan matlamat untuk membaiki sikap pemanduan pemandu-pemandu di Malaysia.

Ia dimulakan dengan menggalakkan pemandu untuk mematuhi peraturan trafik asas serta mengamalkan tabiat memandu yang baik. Empat perkara menjadi tumpuan utama; menggunakan tali pinggang keledar, tidak menggunakan telefon bimbit ketika memandu, menggunakan lampu isyarat serta menggunakan kerusi keselamatan kanak-kanak. Bunyinya mudah, tetapi terlalu ramai pemandu di Malaysia yang mengabaikan semua ini.

Presiden dan CEO Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh menyatakan kempen berkeaan, selain menempatkan bahan penerangan berkaitan disemua cawangan jualan dan servis jenama itu seluruh negara, turut disasarkan untuk memberi kesedaran kepada sejuta pelanggan dalam tempoh setahun.

“Kami percaya sasaran satu juta orang ini mampu dicapai memandangkan seramai 1.2 juta pelanggan datang ke pusat jualan dan servis kami setiap tahun. Kami ingin mengambil peluang ini untuk mendidik mereka berkaitan sikap pemanduan yang positif,” ujar beliau.

“Sebagai sebahagian daripada program lima tahun ini, Perodua berharap untuk berkerjasama dengan beberapa agensi kerajaan berkaitan seperti JPJ, JKJR dan Miros untuk menjadikan jalan raya kita lebih selamat. Kami menyokong sepenuhnya usaha kerajaan untuk meningkatkan aspek keselamatan jalan raya, dan untuk itu ingin memainkan peranan kami,” tambah beliau.

Dan, sempena dengan pelancaran kempen berkenaan, Perodua turut memperkenalkan kerusi keselamatan kanak-kanak di bawah aksesori GearUp. Dua jenis akan ditawarkan – A untuk bayi dengan berat hingga 13 kg atau 18 bulan (warna merah atau kelabu) dan B untuk kanak-kanak antara sembilan hingga 36 kg (merah atau hitam). Yang kedua itu sesuai untuk kanak-kanak dari usia sembilan bulan ke 12 tahun.

Kerusi khas ini, yang boleh dipasang dengan mudah menggunakan ciri ISOFIX pada semua kenderaan keluaran Perodua (dari 2012), dijual pada harga RM660 bagi jenis A manakala bagi versi B pada harga RM780. Ini merupakan harga pengenalan istimewa yang diberikan sehingga Tahun Baru Cina 2018 nanti. Selepas itu harganya masing-masing akan jadi RM790 dan RM980.

Seperti juga aksesori GearUp yang lain, harga kerusi keselamatan kanak-kanak ini juga boleh dimasukkan ke dalam pinjaman jual-beli kenderaan baru dari Perodua sendiri – pelanggan tidak perlu mengeluarkan duit dahulu. Di buat di Malaysia, kerusi khas berkenaan menepati piawaian ECE R44.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required