Polis Pahang pantau 23 laluan ‘hitam’ di negeri itu

Polis Pahang pantau 23 laluan ‘hitam’ di negeri itu

Sempena sambutan Aidilfitri ini dan demi keselamatan para pengguna jalan raya, polis trafik Pahang akan memantau 23 laluan yang telah dikenalpasti berbahaya kerana sering berlaku kemalangan di negeri itu.

Menurut Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Pahang Superintendan Kamarulzaman Jusoh, antara laluan yang terbabit ialah Jalan Pintasan Kuantan, Jalan Pekan-Muadzam Shah-Segamat di Rompin, Jalan Bentong-Raub, Jalan Raub-Kuala Lipis dan laluan menghubungkan Kuala Lipis serta Merapoh yang dijangka berlaku peningkatan trafik, laporan Harian Metro.

“Semua 11 ketua polis daerah diberi penerangan berkenaan laluan sering berlaku kemalangan itu dan diminta membuat pemantauan dengan lebih kerap. Kita menjangkakan lebih banyak kenderaan berada di jalan raya berikutan keputusan kerajaan memberikan diskaun 50% bagi bayaran tol untuk dua hari sebelum Aidilfitri.

Polis Pahang pantau 23 laluan ‘hitam’ di negeri itu

“Seramai 256 anggota dan 46 pegawai trafik bertugas sempena Op Selamat dan mereka ditempatkan di kawasan berbahaya itu bagi memantau kelancaran trafik. Mereka turut dibantu anggota Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ),” katanya.

Beliau turut menambah, pihaknya juga membuat pemantauan 24 jam di laluan tertentu di Lebuhraya Karak di antara Kuala Lumpur dan Bentong selain laluan menghubungkan Raub serta Kelantan untuk mengurangkan kemalangan. Malah pasukan bertindak kecemasan juga ditempatkan di tiga stesen iaitu Bentong, Temerloh dan Gambang supaya ia dapat memberikan bantuan segera sekiranya berlaku kemalangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required