Walaupun Toyota Land Cruiser adalah sebuah SUV mewah lasak, pasti ada yang mahukan penampilan yang berbeza berbanding orang lain. Ini adalah satu penawaran yang ditunjukkan oleh KHANN Car Design, dan model yang dipasang dengan kit badan ini digelar sebagai KHANN HRS Sport.

Sukar untuk memberikan definisi kepada kit badan ini kerana mungkin ada yang melihat ia sebagai agresif, dan mungkin juga ada yang merasakan ia terlalu pelik. Paling unik adalah muka hadapannya, yang mempunyai banyak garisan dan mewujudkan ekspresi seperti muka yang sedang berkerut.

Kit yang disediakan oleh KHANN ini adalah lengkap dari depan sampai ke belakang, bersama pilihan tiga rekaan rim yang besar. Enjin walaubagaimanapun tidak diusik; sama ada menggunakan unit V8 4.6 liter NA 304 hp 439 Nm atau V8 4.5 liter bi-turbo diesel 268 hp 650 Nm tork. Transmisi pula adalah unit automatik enam kelajuan dengan sistem pacuan 4×4.

Di Amerika Syarikat, Land Cruiser ini ditawarkan dengan enjin V8 petrol 5.7 liter, dengan kemampuan 381 hp dan 544 Nm tork. Ia kemudiannya dipadankan bersama kotak gear ECT-i lapan kelajuan, yang juga menghantar kuasa kepada semua tayar. Kesemua varian kenderaan ini didatangkan dengan differential tengah dengan pengesan tork.

Pada tahun 2015, SUV ini telah diberikan facelift, dan ia kini datang dengan pakej keselamatan aktif Toyota Safety Sense P secara standard. Ini termasuk sistem pra perlanggaran dengan pengesan pejalan kaki, radar cruise control (dengan kawalan brek), pemerhati panoramik pelbagai jalan, amaran keluar laluan, lampu tinggi automatik, sistem pemerhati bawah lantai, pemerhati titik buta, rear cross traffic alert dan amaran tekanan angin tayar.