SPYSHOT: Mercedes-AMG GT R facelift sedang diuji

SPYSHOT: Mercedes-AMG GT R facelift sedang diuji

Mercedes-AMG GT R mula didedahkan sejak dua tahun yang lalu, dengan enjin 4.0 liter turbo-berkembar V8 dengan pek kuasa 577 hp dan tork 699 Nm. Ia susulan daripada peningkatan tahun 2017, GT dan GT S telah ditambahbaik daripada segi gaya dan teknologinya.

Kali ini, jurufoto risikan kami berjaya merakamkan model prototaip yang sedang diuji di Nürburgring, dengan rekaan semula yang bersifat sederhana bagi bampar hadapan dengan lip yang lebih besar. Walau pun elemen baharu ditutupi, namun menariknya pada seksyen belakang bagi GT R ini tiada perubahan, buat masa ini.

Bagi prestasinya, model GT R facelift ini masih belum terdedah lagi sebarang perubahan bagi kuasanya. Walau bagaimana pun, dengan kuasa sedia ada, AMG GT R ini mampu dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 3.6 saat dengan kelajuan tertinggi 318 km/j.

Enjinnya pula dipadankan dengan transmisi dwi-klac transaxle tujuh-kelajuan AMG Speedshift DCT, yang menerima nisbah gear pertama yang lebih panjang dan gear ketujuh yang lebih pendek. Pacuan disalurkan ke roda belakang.

Di Malaysia, Mercedes-AMG GT R C190 berharga dari RM1.7 juta, dan menyertai GT S yang ditawarkan dengan dua model.

GALERI: Mercedes-AMG GT R di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required