Suzuki Jimny baharu didedahkan – ala baby G-Wagen

Suzuki Jimny baharu didedahkan – ala baby G-Wagen

Belum pun sempat didedahkan sepenuhnya pada awal Julai nanti, foto Suzuki Jimny baharu semakin berlegar-legar di alam maya. Model 4×4 ala baby G-Wagen ini masih mengekalkan imej retro dan penuh bergaya, dijangka bakal berada di bilik pameran pada bulan hadapan.

Jimny bukan setakat SUV kecil, namun ia berkeupayaan tahan lasak dengan ketegaran dan kemantapan tubuhnya dalam merentasi laluan off-road. Jimny generasi ketiga yang pertama kali diperkenalkan pada tahun 1998, kini telah berusia 20 tahun di pasaran. Malah versi baharu ini juga menterjemahkan imej yang lebih retro sejati dan pasti lebih mengujakan berbanding model terdahulu.

Tidak banyak perincian rasmi didedahkan bersama foto yang tersebar ini, tetapi difahamkan Jimby masih menggunakan ladder on frame yang sama, dengan suspensi gandar tiga-sambungan yang tegar serta pacuan empat-roda, dengan pemindahan gear yang lebih rendah untuk merentasi laluan off-road. Badan berpetak seperti foto di atas, atau dengan fender yang lebih lebar – mengekalkan dimensi antara kei car seperti yang terdahulu.

Jimny baharu bakal dijanakan oleh enjin 1.0 liter Boosterjet tiga-silinder turbo, dengan pilihan unit 1.2 liter NA. Transmisi manual lima-kelajuan juga akan ditawarkan dengan pilihan auto torque converter, tetapi kedua-duanya akan menerima pemilih gear berkadar rendah manual, yang boleh dilihat menerusi imej dalamannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required