Volvo S60 2019 tunjuk teaser lagi – lancar malam ini

Volvo S60 2019 tunjuk teaser lagi – lancar malam ini

Volvo telah menayang beberapa lagi imej teaser sedan S60 baharu menjelang pelancarannya malam ini. Salah satu imej menunjukkan kereta tersebut dilitupi kain dan diletakkan di ruang tamu Scandinavian seperti kilang baharu Volvo yang terletak di Ridgeville, South Carolina, di mana ia menjadi lokasi pelancarannya. Di kilang ini, yang turut akan menjadi fasiliti produksi bagi S60, menjadikannya sebagai model Volvo pertama yang dibangunkan di USA untuk pasaran eksport.

Di bawah fabrik tersebut juga jelas menunjukkan bahagian cermin belakang dan belakang kereta dengan profil sporty, bersama lampu belakang berbentuk-C yang menjadi trademark Volvo. Selain itu, terdapat beberapa imej yang disebarkan menunjukkan bahagian hadapan yang mirip dengan V60 wagon, termasuk corong udara dan paten gril yang disemak semula seperti varian R-Design.

Sedan ini turut menggunakan Scalable Product Architecture (SPA) seperti model siri V60, XC60 90 Series models, namun dijangkakan S60 baharu ini didatangkan dengan teknologi keselamatan dan infotainmen terkini dari Gothenburg. Ini termasuk menampilkan sistem brek kecemasan baharu dan mengurangkan tahap pelanggaran dengan kenderaan dari hadapan, seperti yang pernah diperkenalkan menerusi V60.

Turut dijangkakan ialah enjin petrol 2.0 liter Drive-E, yang turut didapati pada V60 selain unit pengecas turbo dan supercharged dengan 310 hp/400 Nm T6 AWD, bersama dua pilihan plug-in hybrid – pengecas turbo 340 hp/590 Nm T6 Twin Engine dan twincharged 400 hp/640 Nm T8 Twin Engine. Volvo telah mengesahkan S60 tidak akan ditawarkan dengan enjin diesel.

Syarikat ini juga mendedahkan bakal diperkenalkan versi Polestar Engineered bagi T8 Twin Engine dengan kuasa 415 hp dna tork 670 Nm. Ia juga akan dipadankan dengan suspensi yang ditala semula dengan peredam boleh laras Öhlins dan palang hadapan, cakera brek dengan kaliper mono-block Brembo emas serta roda aloi ringan berekaan unik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required