Nissan Serena S-Hybrid C27 2018 walaupun masih mengekalkan asas dan bentuk keseluruhan yang sama seperti model C26 terdahulu sebenarnya mempunyai banyak kelainan. Ia kini diberi peningkatan untuk menjadi lebih baik berbanding model lama.

Perbezaan pertama yang dapat dilihat tentulah dari segi rekaan luarannya, terutama wajah hadapan MPV ini. Serene terbaru kini menggunakan rekaan gril “V-Motion” seperti yang terdapat pada model-model terkini Nissan yang lain. Ia lebih besar dan menonjol, dengan penggunaan material krom berkilau.

Enjin walaupun sama, tetap diberi penambahbaikan. Begitu juga dengan motor elektrik yang ada. Sistem suspensi dan serapan hentakan juga diperkemas, kini memberikan pemanduan yang lebih meyakinkan dan selesa. Bagi penumpang, tempat duduk barisan kedua kini hanya akan memuatkan dua orang sahaja – tetapi lebih selesa dan ruang luas dengan captain seat. Model lama, keseluruhannya lapan tempat duduk tersedia.

Terdapat banyak lagi pembaharuan yang menjadi kelebihan pada Serena versi terbaru ini. Dan, itulah yang cuba kami beri perhatian di dalam video ini – perbezaan menyeluruh antara model baru dan lama bagi Nissan Serena. Dari segi harga misalnya, model baru ini lebih mahal antara RM2,300 hingga RM4,100 berbanding model C26 dahulu. Video ini butiran yang lebih terperinci tentang kedua-duanya. Jangan lupa tonton.

Nissan Serena S-Hybrid C27 2018

Nissan Serena C26