Renault tunjuk crossover baharu – lancar di Rusia

Renault tunjuk crossover baharu – lancar di Rusia

Renault akan memperkenalkan crossover baharu tahun ini di Moscow Motor Show dan telah pun menunjukkan teaser pertama bagi model tersebut. Menurut pengeluar kereta Perancis, crossover yang belum diberi nama ini akan menjadi model segmen-C global yang akan diproduksi buat pertama kalinya di kilang di Moscow bersama Kaptur.

“Kenderaan baharu ini akan menjadi satu kejayaan sebenar bagi pasaran SUV di Rusia, mengukuhkan kedudukan Renault Rusia dalam segmen yang makin berkembang pesat ini. Pelancaran model ini di peringkat global akan membuka lembaran baharu dalam sejarah bukan sahaja Renault Rusia,” menurut kenyataan yang diedarkan oleh syarikat terbabit.

Berdasarkan teaser yang menunjukkan bahagian hadapan crossover ini, banyak memberikan petanda ia bakal menampilkan rekaan terkini Renault termasuk lampu nyalaan siang LED berbentuk-C, bentuk gril dan lampu utama yang langsing. Crossover ini dijangka akan menampilkan gaya yang lebih dinamik, dengan bentuk luaran umpama coupe seperti yang pernah dilaporkan sebelum ini.

Dijangka bakal diperkenalkan pada akhir Ogos ini, pasaran lain juga dikhabarkan bakal menerima model ini, namun buat masa ini lokasi lain bagi produksinya belum didedahkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required