Mercedes-Benz E 300 AMG Line W213 di M’sia – harga anggaran RM388,888, ciri lebih baik dari versi CBU

Mercedes-Benz E 300 AMG Line W213 di M’sia – harga anggaran RM388,888, ciri lebih baik dari versi CBU

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah memperluaskan lagi barisan pemasangan tempatan (CKD) bagi E-Class W213 dengan melancarkan E 300 AMG Line. Pada April tahun lalu, syarikat ini telah memperkenalkan versi CKD bagi E 200 Avantgarde, E 250 Avantgarde dan E 250 Exclusive, jadi ini merupakan penambahan terkini bagi melengkapi barisan E-Class CKD. E 300 CKD juga akan menggantikan E 350 plug-in hybrid pada masa hadapan, tetapi C 350 e masih dikekalkan.

Berkenaan harganya, E 300 AMG Line CKD akan ditawarkan dengan harga anggaran RM388,888, jauh lebih rendah berbanding versi CBU (RM458,888). Walau bagaimana pun, harga bagi CBU masih termasuk cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dan harga sifar-GST dari MBM tidak termasuk E 300 AMG Line. Walau bagaimana pun, jika dengan pengiraan kasar dan memotong 6% daripada harga CBU pada masa itu (RM431,355), ia masih menawarkan penjimatan yang besar.

Bagi spesifikasinya, model CKD ini agak mirip dengan versi CBU dengan hanya satu perbezaan ketara – ia didatangkan dengan roda aloi pelbagai-jejari 20-inci berbanding unit jejari-berkembar AMG 19-inci. Selain itu, ia turut didatangkan dengan lampu utama Multibeam LED, bumbung panoramik, akses but bebas-tangan, pakej AMG Line dan Night Package.

Menjengah bahagian dalamnya pula, ia ditampilkan dengan papan pemuka balutan kulit Artico, tempat duduk upholstery balutan kulit Nappa, pengecas tanpa wayar untuk telefon bimbit, paparan utama, kokpit cermin hadapan (dua skrin 12.3-inci) sistem COMAND Online, roda stereng dengan Touch Control, kawalan konsol tengah dan sistem bunyi sekeliling Burmester 13-pembesar suara dengan sembilan saluran amplifier.

Lain-lain elemen dalam senarai kit termasuklah Keyless-GO, kamera 360-darjah, Dynamic Select dengan lima mod (Comfort, Eco, Sport, Sport+ dan Individual), sokongan Apple CarPlay dan Android Auto, pendingin hawa belakang dan pedal penukar gear.

Di bawah bonetnya, enjin petrol M 274 DE 20 AL 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder dikekalkan dengan hamburan 241 hp (245 PS) dan tork 370 Nm. Ia turut dipadankan dengan transmisi automatik torque converter 9G-Tronic sembilan-kelajuan, dengan kuasa disalurkan ke roda belakang – pacuan 0-100 km/j dalam 6.3 saat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required