Pusat 3S Proton Kapar baharu milik Pantai Bharu ganti fasiliti 1S+2S sebelum ini, beroperasi secara rasmi

Pusat 3S Proton Kapar baharu milik Pantai Bharu ganti fasiliti 1S+2S sebelum ini, beroperasi secara rasmi

Setelah pusat 4S Proton yang pertama dinaik taraf secara rasmi dibuka bulan lalu, hari ini sebuah lagi pusat 3S baharu dibuka, yang ditingkat taraf dari dua buah pusat 1S dan 2S sebelum ini. Fasiliti baharu milik pengedar Pantai Bharu Corporation Sdn. Bhd berkenaan terletak di Jalan Kapar, Klang, dan akan memberikan khidmat jualan dan servis kepada pemilik Proton sekitarnya.

Perasmian pembukaan berkenaan disempurnakan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Proton, Dr Li Chunrong disertai oleh Dato’ Radzaif Mohamed, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif, Abdul Rashid Musa, Ketua Pegawai Eksekutif Proton Edar dan barisan pengurusan kanan Proton.

“Untuk berjaya, kita perlu bergerak seiring dengan perubahan masa dan kekal relevan. Keadaan pasaran sentiasa berubah. Apa yang laku pada hari ini, mungkin tidak akan laku hari esok. Justeru, tujuan berpindah ke kawasan baharu adalah untuk menawarkan pengalaman pelanggan yang lebih baik. Kawasan yang baharu ini akan menyediakan kemudahan sebagai pusat sehenti bagi jualan, servis dan alat ganti kepada pelanggan”, Dato’ Shamshudin Nor, pemilik dan pemegang saham Pantai Bharu.

Menurutnya lagi, Pusat 3S Proton milik syarikatnya itu dilengkapi dengan 12 petak penyelenggaraan, lapan pengangkat, ruangan yang mampu menempatkan sebanyak 35 tempat duduk pelanggan, tiga ruang penyerahan kereta dan 70 petak tempat letak kereta pelanggan. Di samping itu, fasiliti ini juga menyediakan ruangan bagi kanak-kanak untuk bermain, ruangan minuman dan untuk mengecas telefon serta komputer riba dan juga Wifi percuma untuk pelanggan.

“Kami yakin dapat menarik lebih ramai pelanggan ke bilik pameran kami dengan penampilan yang baharu dan segar ini, pencahayaan yang lebih terang dan suasana dalaman dan luaran yang lebih harmoni. Ini sekaligus akan mendorong kepada tahap jualan dan perkhidmatan yang meningkat. Kami menjangkakan peningkatan 100% dalam jualan dan servis pada permulaan penambahbaikan ini”, tambah Dato’ Shamshudin lagi.

Sehingga 30 Jun, Proton mempunyai 87 cawangan yang telah bersedia untuk menaiktaraf kepada 3S dan 4S, lebih cepat daripada yang dijangkakan dalam masa dua bulan. Ini adalah pencapaian 80% berbanding sasaran 109 cawangan, yang akan siap pada Oktober tahun ini. Di samping itu, Proton juga mencatatkan jualan lebih daripada 50% berbanding Mei 2018 dan ini menyumbang kepada penguasaan pasaran sebanyak kira-kira 10%, dengan Saga dan Persona mendahului jumlah jualan, dengan peningkatan sebanyak 70% dan 56% berbanding bulan sebelumnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required