BMW M Performance Parts Concept tunjuk aksesori lebih agresif yang akan ditawarkan kepada pemilik

BMW M Performance Parts Concept tunjuk aksesori lebih agresif yang akan ditawarkan kepada pemilik

Semasa acara Goodwood Festival of Speed, BMW telah mempertontonkan sebuah M2 yang lengkap dengan barisan aksesori baru dan dipanggil sebagai BMW M Performance Parts Concept. Dengan aksesori ini, lebih 60 kg berat dapat dikurangkan, selain ciri aerodinamik turut dapat dipertingkat.

Aksesori ini akan ditawarkan sebagai tambahan kepada aksesori M Performance Parts yang sudah ada sekarang dan kebanyakannya dibuat daripada gentian karbon. Ini termasuk gril hadapan, bonet, panel tepi, winglet hadapan, side sill dan bumbung. Kesemua aksesori ini dijangka boleh didapati bermula bulan ini kecuali bumbung iaitu pada tahun hadapan.

Untuk rim, BMW M Performance Parts Concept ini menggunakan unit 19 inci bercabang Y 763M yang enam kilogram lebih ringan berbanding rim biasa dan ia dipadankan bersama tayar jenis semi-slick. Selain mengurangkan berat, ia juga dapat membantu dinamik kenderaan dan tindak balas stereng.

Pada bahagian belakang, terdapat pintu but yang dibuat daripada gentian karbon, dan ia mempunyai berat lima kilogram lebih ringan berbanding unit standard, dan di bawahnya terdapat diffuser yang juga dibuat daripada gentian karbon – 0.5 kg lebih ringan.

Bukan setakat luaran, bahagian dalam juga diperlengkap dengan barisan aksesori baru yang menggunakan lebih banyak bahan Alcantara dan gentian karbon. Pada tempat duduk, selain menggunakan unit yang lebih ringan, ia juga diserikan dengan sulaman logo M warna emas.

Untuk meningkatkan kemampuan mencengkam jalan, BMW M Performance Parts Concept ini dipasang dengan suspensi M Performance yang sudah pun boleh didapati untuk beberapa model produksi. Dengan kelengkapan ini, kenderaan dapat direndahkan sehingga 20 mm dan lantunan serta mampatannya boleh dilaras mengikut kesesuaian.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required