Porsche Macan facelift diuji di Afrika sebelum dilancar

Porsche Macan sudah berada dalam pasaran sejak tahun 2014, dan kini waktu untuk model facelift diperkenalkan sudah tiba. Ia hanya akan diperkenalkan secara rasmi hujung bulan ini di China, tetapi model ujian sudah pernah ditemui, malah dengan hanya sedikit penyamaran sahaja. Terbaru, pengeluar kenderaan dari Jerman itu mengeluarkan sendiri video dan gambar waktu ia diuji di Afrika.

Ujian ini dilakukan bagi membuktikan kemampuan Macan facelift di atas permukaan jalan yang mencabar, sekaligus menunjukkan ia sememangnya mempunyai sebuah identiti SUV, yang dapat digabungkan bersama karekter kenderaan sports. Bukan setakat jalan tanah merah, kereta ini juga dibawa mendaki bukit tinggi sehingga altitud 3,400 meter dari paras laut di Lesotho.

Sekali imbas, Macan facelift ini kelihatan sama sahaja dengan Macan yang ada sekarang, tapi sebenarnya perubahan padanya terdapat pada perincian, sebagai contoh, lampu hadapan adalah unit baru dengan sistem LED. Corak di dalam lampu itu juga adalah baru, dan bampar turut diberi sedikit perubahan bersama lampu siang LED nipis.

Porsche Macan facelift diuji di Afrika sebelum dilancar

Pergi ke bahagian belakang, Macan facelift ini mungkin akan menerima lampu baru kerana bahagian itu ditutup dengan pelekat yang cukup rapi menyembunyikan rekaan sebenarnya, dan di tengah penutup but pula mungkin akan terdapat satu jalur LED.

Dalam video ini juga, salah seorang wakil daripada Porsche menyatakan bahawa prestasi Macan facelift dinaik taraf dan ia menggunakan enjin generasi baru. Unit enjin sebenar serta kapasitinya tidak diberitahu tapi nanti mungkin akan ada Macan yang dikuasakan oleh enjin V6 3.0 liter dan V6 2.9 liter biturbo.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required