VinFast akan tunjukkan model SUV dan sedan di Paris

VinFast akan tunjukkan model SUV dan sedan di Paris

Syarikat pengeluar kenderaan baru dari Vietnam iaitu VinFast akan menunjukkan buat pertama kalinya model sedan dan SUV keluarannya semasa Paris Motor Show Oktober nanti. Dua kenderaan ini turut dibangunkan bersama dengan syarikat pereka terkenal dari Itali iaitu Pininfarina.

Menurut VinFast, dua kenderaan mereka ini telah dibangunkan untuk menepati tahap antarabangsa dan ia menggabungkan semangat Vietnam, rekaan Itali dan kejuruteraan Jerman. Versi produksi dua kenderaan ini akan mula dipasarkan di Vietnam pada September 2019.

Selain daripada itu, VinFast juga sedang giat membangunkan model lain, dan mempunyai perancangan untuk mengeksport kenderaan mereka ke negara lain pada tahun-tahun yang mendatang. Kerjasama mereka dengan syarikat automotif terkenal juga dikata menjanjikan produk yang menepati tahap antarabangsa dan memenuhi jangkaan pengguna.

VinFast akan tunjukkan model SUV dan sedan di Paris

Buat masa ini, pembinaan kilang khas VinFast di atas tanah seluas 335 hektar di Hai Phong, Vietnam masih lagi berjalan lancar sejak dimulakan pada September tahun lepas, dan ia merupakan antara projek industri terbesar di Vietnam.

Untuk memastikan syarikat automotif baru mereka dapat menjadi berjaya dalam masa singkat, VinFast juga telah mengambil eksekutif atasan daripada syarikat automatif terkenal lain sebagai pekerja dan ini dianggap sebagai satu pelaburan yang berharga.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required