VW Group catat prestasi jualan 5.5 juta kenderaan pada separuh pertama 2018, tertinggi setakat ini

VW Group catat prestasi jualan 5.5 juta kenderaan pada separuh pertama 2018, tertinggi setakat ini

Volkswagen Group telah merekodkan prestasi yang sangat memberangsangkan bagi separuh pertama tahun ini, dengan menghantar 5.5 juta kenderaan dalam tempoh enam bulan. Ia mewakili peningkatan sebanyak 7.1% dan dipengaruhi jualan selepas Jun yang meningkat sebanyak 4.1% iaitu mencecah 958,600 unit. Separuh pertama 2018 sebenarnya tidaklah berjalan dengan begitu lancar.

“Ini merupakan separuh pertama tahunan yang terbaik setakat ini bagi sejarah syarikat kami. Di mana penghantaran telah meningkat secara lebih signifikan ke semua rantau. Jenama teras kami telah mencatatkan pertumbuhan yang kukuh pada separuh pertama tahunan. Kami menjangkakan penghantaran kenderaan bagi separuh kedua 2018 mungkin sedikit terjejas kerana pengenalan standard WLTP yang baharu. Sesetengah kenderana mungkin boleh diserahkan kepada pelanggan lebih awal daripada yang dirancang,” ujar Fred Kappler, ketua jualan kumpulan di Volkswagen AG.

Klik untuk besarkan

Di Eropah, syarikat ini telah menjual 2.4 juta kenderaan (+6.5%), sementara di Amerika Utara pula melibatkan penghantaran yang stabil (+0.8%). Selain itu, pasaran yang melibatkan peningkatan termasuklah di Amerika Selatan (+13.1%) dan Asia Pasifik (+8.9%). Walau bagaimana pun, prestasi jualan di Mexico dan China agak kurang memberangsangkan, mungkin terdorong dengan sikap “tunggu dan lihat” oleh pelanggan di China terhadap tarif yang lebih rendah bagi kenderaan yang diimport, yang mula dilaksana sejak 1 Julai.

Jadual di atas menunjukkan jualan mengikut rantau dan jenama. Bagaikan isu dieselgate tidak memberikan kesan terhadap angka jualan ini bukan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required