Mitsubishi Outlander 2.4L, ASX pilihan unit peronda PDRM – sumbangan PLUS Berhad, ANIH Berhad

Mitsubishi Outlander 2.4L, ASX pilihan unit peronda PDRM – sumbangan PLUS Berhad, ANIH Berhad

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) telah menyumbang 15 unit Mitsubishi Outlander 2.4 liter kepada Polis DiRaja Malaysia (PDRM) untuk digunakan sebagai jentera peronda penguatkuasaan trafik di lebuhraya. Majlis serahan tersebut telah berlangsung di Persada PLUS, Subang Jaya baru-baru ini.

SUV terbabit akan dikenali sebagai ‘Helang Polis Lebuhraya’ yang akan meningkatkan keberkesanan dalam menguatkuasakan undang-undang lalu lintas semasa musim perayaan, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun.

CEO Mitsubishi Motors Malaysia (MMM), Tomoyuki Shinnishi, yang turut hadir dalam majlis tersebut berkata, “Mitsubishi Outlander diyakini dalam aspek keselamatan, juga sesuai sebagai kenderaan keluarga. Tetapi kini, kami gembira ia menjadi salah satu kenderaan yang terbaik di jalan raya. Outlander memenuhi semua keperluaan PDRM untuk membantu mereka dalam penguatkuasaan undang-undang lalu lintas di lebuhraya.”

Dalam majlis berasingan, PDRM turut menerima lapan unit Outlander 2.4L dan ASX, kali ini adalah sumbangan ANIH Berhad. Menurut MMM, sumbangan daripada kedua-dua syarikat konsesi lebuhraya ini dianggarkan bernilai RM3 juta.

Outlander 2.4L CKD ini dijanakan oleh enjin 2.4 liter DOHC MIVEC dengan hamburan kuasa sehingga 167 PS dan tork 222 Nm. Malah ia juga dipadankan dengan transmisi INVECS-III CVT yang turut menyalurkan kuasa kepada sistem Multi-Select 4WD, yang merangkumi mod 4WD Eco, 4WD Auto dan 4WD Lock. Ia ditawarkan pada harga atas jalan RM155,000 (termasuk GST, tanpa insurans). Ia turut didatangkan dengan waranti kilang standard selama lima-tahun tanpa perbatuan terhad dan dua-tahun penyelenggaran percuma.

Manakala ASX pula dijanakan oleh enjin 2.0 liter empat-silinder MIVEC (150 PS dan 197 Nm) dan dipadankan bersama transmisi automatik INVECS-III CVT. Ia ditawarkan pada harga RM112,400 untuk versi 2WD dan RM126,739 bagi 4WD.

GALERI: Mitsubishi Outlander 2.4 liter CKD

GALERI: Mitsubishi ASX Adventure

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required