Pusat 3S Honda dibuka di Cheras, oleh MJN Motors

Pusat 3S Honda dibuka di Cheras, oleh MJN Motors

Sebuah pusat pameran 3S Honda baru telah dibuka di Taman Rasa Sayang, Cheras, dan ia diuruskan oleh MJN Motors. Pembukannya diharap dapat memberikan khidmat lebih baik bagi orang ramai yang berada di sekitar Cheras, Kajang dan Seri Kembangan.

Ia terletak di atas tanah berkeluasan 11,000 kaki persegi dan melibatkan kos RM6 juta, dengan menempatkan 12 ruang servis, iaitu tujuh untuk servis, tiga untuk baik pulih biasa dan dua lagi untuk servis tayar. Secara keseluruhannya pusat ini dapat menampung 30 kenderaan setiap hari.

Selain daripada ruang servis ini, pelanggan juga boleh menikmati pelbagai khidmat lain seperti ruang rehat, bahagian kanak-kanak, kafe dan surau. Turut disediakan adalah khidmat pembaharuan cukai jalan, insurans dan kereta ganti.

Pusat 3S Honda dibuka di Cheras, oleh MJN Motors

Pembukaan pusat 3S di Cheras oleh MJN Motors ini sekaligus menjadikan jumlah keseluruhan pengedar Honda yang ada di Malaysia sekarang kepada 96, dan pusat baik pulih badan 20. Daripada jumlah ini, 37 pengedar adalah terletak di kawasan tengah Semenanjung.

Dalam perkembangan lain, Honda Malaysia setakat enam bulan pertama 2018 telah berjaya menjual 51,354 buah kenderaan, sekaligus meletakkan syarikat dalam laluan yang betul untuk mencapai sasaran tahunan 109,000 unit. Hasil daripada ‘cuti cukai’ juga, Honda Malaysia telah berjaya mencatat tempahan paling banyak dalam tempoh sebulan, iaitu 20,000 nama pada bulan Jun.

Untuk jualan pula, Honda masih mengekalkan kedudukan sebagai jenama kenderaan bukan nasional yang berada di tempat paling tinggi dan terletak di tempat kedua secara keseluruhan di bawah Perodua. Menurut Honda Malaysia, model pemasangan tempatan mereka seperti City, Jazz, HR-V, BR-V, CR-V, Accord dan Civic semuanya berada di tempat teratas dalam segmen mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required