GIIAS 2018: Suzuki Ignis Sport tampil lebih cool

GIIAS 2018: Suzuki Ignis Sport tampil lebih <em>cool</em>

Selain model Jimny baru yang dipertontonkan di GIIAS 2018, Suzuki juga ada menampilkan model MPV Ertiga yang diperkemas. Tidak ketinggalan juga model kompak ini, Suzuki Ignis Sport.

Ini bukanlah model baru, tetapi diberikan sentuhan yang lebih menyegarkan. Ia dilancarkan untuk pasaran Indonesia pada April 2017, Ignis kini ditampilkan pula dalam edisi Suzuki Sport yang nampak lebih menarik.

Disediakan dalam tiga pilihan warna – putih, hitam dan biru, dengan rekaan pelekat – versi ini turut menggunakan bodykit dan spoiler belakang baru untuk menambahkan kemasan penampilannya.

Rekaan DRL baru yang digunakannya juga unik – ia bukan terletak pada bahagian lampu utama, sebaliknya berada di bahagian gril. Bahagian dalam bagaimana pun tidak diberikan pembaharuan, melainkan logo jahitan yang membezakan model Suzuki Sport ini.

Ia dijana oleh enjin 1.2 liter empat-silinder dengan 83 PS dan 113 Nm tork. Transmisi pula menggunakan jenis manual lima-kelajuan atau kotak gear manual dengan ciri AGS automated juga dengan lima kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required