Honda Wave 125i 2018 masuk pasaran Thailand

Sementara Honda Wave 125i yang berada di pasaran kita sekarang adalah sebuah model yang dilancarkan sejak April tahun lalu, Thailand telah menerima model terkini yang baru sahaja dilancarkan. Perubahan utama bagi model baru Honda Wave 125i ini adalah pada penampilannya.

Bermula pada bahagian lampu utama, jika sebelum ini ia kelihatan seperti mempunyai pembahagi di tengah, Wave 125i baru ini sekarang menggunakan satu unit tunggal dan ia terdiri daripada sistem LED yang dikatakan lebih terang. Kemudiannya di bahagian panel bawah, lampu penunjuk arahnya dijadikan lebih panjang ke bawah. Selain daripada itu, warna lampu panel meter turut diubah kepada kuning.

Bahagian belakang juga melibatkan perubahan rekaan apabila lampunya diubah kepada unit yang nampak lebih kemas dan elegan (sebelum ini menggunakan unit yang juga seperti lampu hadapan, terbelah di tengah). Spoiler di atas lampu itu pula dicat dengan warna hitam untuk semua lima pilihan warna yang disediakan.

Selain daripada penampilan, tiada perubahan lain yang dilakukan pada Wave 125i ini, dan ia masih lagi menggunakan unit enjin satu silinder SOHC suntikan bahan api PGM-FI 124.89 cc bersama padanan kotak gear empat kelajuan. Walaupun menyediakan pilihan sama ada rim sport atau lidi, kedua-duanya masih lagi menggunakan padanan brek cakera di hadapan dan brek dram di belakang.

Antara keistimewaan lain Wave 125i yang masih lagi dikekalkan untuk model baru ini adalah ruang simpanan bawah tempat duduk 17 liter, tangki bahan api 5.4 liter, tayar 70/90 di hadapan, 80/90 di belakang, pemula enjin elektrik dan tendang, fork teleskopik di hadapan dan dua penyerap hentak di belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required