Infiniti Prototype 10 – tunjuk kemampuan masa depan

Infiniti Prototype 10 – tunjuk kemampuan masa depan

Semasa acara Pebble Beach Concours d’Elegance, Infiniti telah mempersembahkan sebuah kenderaan konsep baru yang dinamakan sebagai Infiniti Prototype 10. Walaupun diberitahu mendapat inspirasi daripada kenderaan konsep Prototype 9 dan Q Inspiration sebelum ini, Prototype 10 dikatakan berbeza kerana melihat kepada masa hadapan dan konsep elektrik.

Kereta konsep ini direka oleh pasukan kreatif global Infiniti, diketuai oleh pengarah eksekutif rekaan baru syarikat itu iaitu Karim Habib – ini juga adalah projek pertama yang dikendalikan oleh beliau. Menurut Habib, kereta ini menggabungkan inspirasi estetik daripada kereta lama dengan teknologi masa hadapan.

Infiniti Prototype 10 diberitahu akan dikuasakan oleh elektrik, namun perinciannya masih belum disiarkan. Ini mengikuti wawasan Infiniti untuk menjadikan semua kenderaan baru mereka bermula tahun 2021 akan mendapat kuasa elektrik – sama ada PHEV, elektrik penuh atau hibrid.

Seperti yang boleh dilihat, Prototype 10 ini menggunakan cuma satu tempat duduk, dan ini adalah mengambil inspirasi daripada speedster California zaman dulu, yang merupakan antara kereta paling ikonik di dunia. Selain daripada itu, ia juga memberi bayangan terhadap prestasi tinggi kereta ini serta pendekatan Infiniti yang memberikan lebih fokus kepada pemandu.

Protoype 10 juga menunjukkan potensi boleh menggunakan platform modular jenama itu, dan menyokong era baru rekaan serta pakej. Melalui platform ini, Infiniti boleh menggunakan teknologi e-POWER serta penjana kereta elektrik dalam cara yang baru dan kreatif untuk casis pelbagai bentuk dan saiz.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required