Kerajaan diminta utamakan projek lebuhraya berbanding ECRL; LPT3 lebih penting – senator

Kerajaan diminta utamakan projek lebuhraya berbanding ECRL;  LPT3 lebih penting – senator

Anggota Dewan Negara, Senator Datuk Razali Idris, menggesa kerajaan untuk mengutamakan projek pembinaan lebuh raya berbanding Projek Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL).
Katanya, keputusan kerajaan untuk mengkaji semula pembinaan ECRL adalah tepat memandangkan ia bukanlah keperluan mendesak bagi negeri di Pantai Timur, laporan Bernama.

“Sebenarnya keperluan mendesak pada masa ini adalah menyiapkan projek Lebuhraya Pantai Timur 3 (LPT3) sepanjang 165 kilometer yang menghubungkan sambungan pembinaan Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dari Kuala Terengganu ke Kota Bharu, Kelantan.

“Tindakan kerajaan menangguhkan pembinaan ECRL disebabkan perbelanjaan besar adalah tepat dan yang kita terdesak adalah projek-projek telah sedia ada jaringan,” katanya ketika membahaskan usul menjunjung kasih titah ucapan Yang di-Pertuan Agong pada persidangan Dewan Negara, semalam.

Razali juga meminta kerajaan menyelesaikan pembinaan projek jalan raya Simpang Pulai-Lojing-Gua Musang-Kuala Berang untuk kemudahan penduduk.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required