Toyota umum harga baru SST – turun hingga 1.04%

Toyota umum harga baru SST – turun hingga 1.04%

Hari ini, tiba giliran UMW Toyota Motor pula untuk mengeluarkan senarai harga baru dengan SST bagi barisan model kenderaan syarikat itu yang dijual di Malaysia. Secara keseluruhannya, corak yang dapat dilihat adalah sama seperti kebanyakan harga baru SST dari pengeluar lain.

Model-model kenderaan penumpang pemasangan tempatan (CKD) rata-ratanya mengalami penurunan. Dalam kes Toyota, ia melibatkan penurunan antara 0.3% hingga 1%. Jika diterjemahkan kepada nilai wang ringgit, antara model yang mencatatkan penurunan paling banyak adalah seperti Vios 1.5 E AT dan Vios 1.5 GX AT, dengan masing-masing kini dijual RM800 lebih rendah.

Toyota umum harga baru SST – turun hingga 1.04%

Dari kelompok kenderaan penumpang, model Altis bagaimanapun mengalami peningkatan harga. Ini kerana, ia merupakan model pemasangan dari Thailand. Peningkatan yang dicatatkan ialah 2.21% hingga 2.3% berbanding dengan GST dahulu, atau diterjemakan kepada kenaikan antara RM2,600 hingga RM3,100, bergantung kepada varian.

Sementara itu, bagi kenderaan komersial, model-model CBU Jepun dan selebihnya, semua menyaksikan peningkatan antara 2.1% hingga 3.27%, atau jika dilihat dari jumlah RM2,600 hinggalah ke RM13,200. Antara model yang mencatatkan kenaikan paling tinggi ialah MPV Alphard dan Vellfire.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required