Kia K3 GT didedah di Korea, gaya-BMW Gran Turismo

Kia K3 GT didedah di Korea, gaya-BMW Gran Turismo

Kia telah membuat kejutan dengan mendedahkan imej pertama bagi Kia K3 GT di Korea Selatan, di mana ia bakal diperkenalkan pada bulan hadapan. Prestasi dan rekaannya merupakan selling point yang unik bagi K3 GT, di mana ia merupakan adik kepada K3 sedan (a.k.a Cerato dan Forte) yang diperkenalkan pada awal tahun ini.

K3 GT bakal muncul sebagai Kia versi BMW Gran Turismo seperti 6 Series GT. Ia memilki kerangka yang lebih besar dan tinggi berbanding Kia Ceed hatchback lima-pintu segmen-C bagi pasaran Eropah, juga mempunyai bentuk seperti Sportwagon. Kia berkaya K3 GT akan didatangkan dengan model empat- dan lima-pintu.

Kia K3 GT didedah di Korea, gaya-BMW Gran Turismo

Hujung bahagian hadapan GT lebih kurang dengan K3 sedan, tetapi ditampilkan dengan kemasan merah pada gril radiator, di mana terletaknya perumah bagi lencana GT. Di sisinya pula, ia dipadankan dengan perumah cermin sisi, skirt siisi dan roda pelbagai jejari 18-inci berwarna hitam berkilat, dengan lingkaran merah pada penutup tengahnya. Ia turut menyebut “coupe” apabila Kia menggambarkan profilnya.

Untuk bahagian belakang, K3 GT menerima bampar yang direka seperti K3 sedan, bukannya lebih halus seperti Ceed. Ia turut menampilkan sisi pecahan yang menempatkan lampu undur dan kabus, peresap dengan paip pada hujungnya. Lampu belakang melintang dengan LED yang nipis turut menampilkan keunikannya, juga tidak seperti Ceed mahu pun Sportwagon. Spoiler belakang juga memberikan pandangan yang lebih sporty.

Kia K3 GT ini dikuasakan oleh enjin 1.6 liter Turbo GDI dengan 204 PS dan tork 265 Nm, dipadankan bersama transmisi automatik dwi-klac tujuh-kelajuan. Ia memberikan prestasi tambahan berbanding sedan, yang tidak didatangkan dengan pilihan turbo. Setakat ini saja imej dan perincian teknikal yang kami ada buat masa ini.

GALERI: Kia K3 Sedan

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required