Moto Guzzi V9 Bobber Sport – gaya unik, lebih sporty

Moto Guzzi V9 Bobber Sport – gaya unik, lebih sporty

Semasa acara ‘rumah terbuka’ yang dilakukan di kilang mereka di Mandello del Lario, Itali minggu lepas, Moto Guzzi telah menunjukkan buat kali pertama sebuah variasi baru bagi V9 Bobber iaitu V9 Bobber Sport. Bagi yang tidak hadir, mereka cuma menyiarkan beberapa keping gambar sahaja untuk model baru ini.

V9 Bobber Sport menggunakan asas daripada V9 Bobber, bermaksud bahagian utamanya masih lagi sama iaitu dikuasakan oleh enjin dua silinder V 853 cc rekaan baru, yang mampu menghasilkan 55 hp pada 6,250 rpm dan 62 Nm tork pada 3,000 rpm. Kuasa ini disampaikan kepada tayar belakang melalui kotak gear enam kelajuan dan sistem syaf. Rim pula bersaiz 16 inci.

Tetapan satu tempat duduk juga masih sama, namun ia diberi penampilan yang sedikit berbeza, bermula dengan penghadang lumpur yang lebih pendek di hadapan serta penghadang angin kecil berwarna hitam yang dibuat daripada aluminium di atas lampu hadapan.

Ia kemudiannya disudahkan dengan warna unik bagi model ini iaitu gabungan hitam matte dan juga oren matte. Prestasi model ini turut ditingkatkan sedikit dengan penggunaan ekzos aftermarket berwarna hitam matte dengan bawahnya terdapat penghadang aluminium, manakala suspensi belakang kini menggunakan unit Ohlins yang boleh dilaras untuk pra-beban, mampatan serta lantunan.

Kelengkapan lain masih sama dengan model V9 Bobber termasuk brek Brembo cakera tunggal di depan dan belakang, sistem brek ABS dan Moto Guzzi Traction Control (MGTC). Sistem kawalan cengkaman dua mod ini beroperasi dengan mengawawal kemajuan pencucuh, menahan tork enjin apabila gelinciran dikesan dan boleh ditutup sekiranya mahu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required