Vespa perkenal tiga model edisi istimewa di M’sia – 946 Red, Sprint Carbon dan Sei Giorni; dari RM17,400

Vespa perkenal tiga model edisi istimewa di M’sia – 946 Red, Sprint Carbon dan Sei Giorni; dari RM17,400

Naza Premira kini memperkenalkan tiga model edisi istimewa skuter Vespa untuk pasaran Malaysia, yang terdiri daripada model-model Vespa 946 Red, Vespa Sprint Carbon dan Vespa Sei Giorni.

Model Vespa dengan penggayaan paling radikal, 946 kini ditampilkan pula dalam edisi merah sepenuhnya yang membaluti bahagian badan diperbuat dari logam berserta kemasan komponen aluminium yang lain. Model ini juga dilengkapi dengan ciri teknologi terkini; antaranya sistem ABS dan kawalan cengkaman Anti-Slip regulation (ASR).

Vespa 946 Red ini dikuasakan oleh enjin 150 cc dengan silinder tunggal, empat-lejang dan tiga injap. Beberapa perincian lain adalah seperti berat 147 kg, pecutan maksimum 93 km/j dengan kapasiti tangkin minyak 8.5 liter. Edisi istimewa ini dijual pada harga RM66,000 dan hadir dalam satu warna merah sahaja.

Vespa perkenal tiga model edisi istimewa di M’sia – 946 Red, Sprint Carbon dan Sei Giorni; dari RM17,400

Bagi Vespa Sprint Carbon pula, ia tampil dengan imej yang lebih sporty dan moden. Ia dilengkapi enjin i-Get 155 cc, silinder tunggal dengan tiga injap, empat lejang, sejukan udara dengan piawaian Euro 4 yang menghasilkan 9.5 kW pada 7,750 rpm dan tork sebanyak 12.8 Nm pada 6,500 rpm.

Ciri-ciri lain yang melengkapi model ini antaranya slot USB dalam ruang barangan pada kaki serta sistem ABS. Ia hadir hanya dalam satu warna hitam yang eksklusif, Vespa Sprint Carbon dijual pada harga RM17,400.

Vespa Sport Sei Giorni pula mengambil ilham dari jentera perlumbaan “Sei Giorni Internazionale di Varese” asal yang berlangsung pada tahun 1951, yang menyaksikan jentera itu meraih sembilan pingat emas. Ia menampilkan rekaan yang lebih retro, dengan kedudukan lampu utama di bahagian fender hadapan dan bukannya pada kedudukan “kepala” yang biasa.

Vespa perkenal tiga model edisi istimewa di M’sia – 946 Red, Sprint Carbon dan Sei Giorni; dari RM17,400

Model ini menggunakan enjin paling besar yang ada dalam barisan skuter Vespa; 278 cc Euro 4, silinder tunggal, empat lejang dengan empat injap, sejukan cecair yang menghasilkan sebanyak 21.2 hp pada 7,750 rpm dan 22 Nm tork pada 5,000 rpm.

Menampilkan keselesaan tunggangan barisan Vespa GTS, versi Sei Giorni didatangkan dengan ruang helmet yang lebih besar serta tempat duduk yang lebih luas dan lebar; untuk memberikan keselesaan ketika tunggangan jarak jauh. Antara kelengkapan lain yang ada ialah slot USB serta lampu isyarat LED yang turut bertindak sebagai DRL. Vespa Sei Giorni dijual pada harga RM38,000 dan ditawarkan dalam warna hijau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required