Moto Guzzi V7 III Rough tiba di Malaysia – RM75,000

Moto Guzzi V7 III Rough tiba di Malaysia – RM75,000

Pengarah Urusan Asia Pacific 2Wheeler Piaggio Asia Pacific, Simone Niccolai hari ini telah hadir melancarkan Moto Guzzi V7 III Rough untuk pasaran Malaysia. Harga asal untuk model ini adalah RM75,000 namun unit terhad awal dijual pada harga pengenalan RM69,900.

Ketibaan model ini menjadikan keseluruhan versi V7 III menjadi enam, iaitu Stone, Racer, Special, Carbon, Milano dan Rough. Moto Guzzi memanggil V7 III Rough ini sebagai sebuah motosikal yang mempunyai gaya “urban country“, dan membawa penampilan seperti sebuah motosikal scrambler klasik tahun 70-an.

Asas motosikal ini masih sama seperti V7 III yang lain iaitu menggunakan enjin v-twin 744 cc dengan injap yang digerakkan oleh pushrod untuk setiap silinder, dan mampu menghasilkan kuasa sebanyak 52 hp pada 6,200 rpm dan 60 Nm tork pada 4,900 rpm. Enjin ini menggunakan sistem suntikan bahan api elektronik dan dipadankan bersama kotak gear enam kelajuan.

Walaupun begitu, masih terdapat beberapa kelainan pada V7 III Rough ini termasuk tayar berbunga kasar yang digunakan pada rim 18 inci di hadapan dan 17 inci di belakang, tinggi tempat duduk 770 mm, penghadang lumpur belakang yang lebih pendek, jahitan unik pada tempat duduk serta panel tepi dan penghadang lumpur aluminium.

Berat motosikal ini adalah 209 kg dan antara kelengkapan lain yang ada padanya adalah brek ABS two-channel, dua mod kawalan cengkaman (juga boleh ditutup sepenuhnya), tangki bahan api 21 liter, fork teleskopik di hadapan, dua penyerap hentak dengan pelarasan pra beban di belakang, cakera brek 320 mm dengan angkup Brembo empat piston di hadapan dan cakera 260 mm di belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required