Nissan Navara Dark Sky Concept – imej awal terdedah

Nissan Navara Dark Sky Concept – imej awal terdedah

Nissan dijangka akan mempamerkan sebuah rekaan konsep berdasarkan model trak pikap NP300 untuk Hannover Motor Show esok. Tetapi, belum pun sempat ditunjuk secara rasmi, beberapa gambar model berkenaan telah mula beredar diinternet. Sebahagiannya seperti apa yang dapat dilihat ini.

Nissan Navara Dark Sky mempamerkan konsep rekaan yang lebih agresif dan ranggi berbanding model biasa trak pikap berkenaan. Misalnya, ada tambahan lampu utama LED serta kit badan yang lebih lebar dan maskulin.

Rekaan bampar depan juga menerima sentuhan baru, dengan kelengkapan winch serta kehadiran skid plate dan perincian kemasan dalam warna merah. Ini dilanjutkan lagi dengan rekaan bahagian tepi dengan bahagian fender yang lebih besar, serta roda yang lebih besar. Lain-lain tambahan termasuk rak bumbung, lampu auxiliary LED dan rekaan pelekat yang lebih moden – mungkin mengambil semangat dari namanya; langit malam.

Nissan Navara Dark Sky Concept – imej awal terdedah

Benda paling menonjol pada model konsep ini ialah trailer yang ditunda di belakangnya. Desas-desus mengatakan ia merupakan sebuah kit pemerhatian ruang angkasa mudah alih. Bagaimanapun, belum ada maklumat lanjut yang disahkan berkaitan hal itu. Begitu juga dengan sistem janaan yang akan digunakannya; mungkin sama saja dengan Navara standard yang datang dengan enjin 2.5 liter turbodiesel dengan 190 PS dan 450 Nm tork.

Ia dipadankan pula dengan transmisi automatik tujuh-kelajuan dengan mod manual dan sistem pacuan empat roda. Apa pun, model konsep ini akan didedahkan secara rasmi esok. Jadi, terus perhatikan ruang ini, kami akan bawakan maklumat kemaskininya nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required