Honda Monkey tiba di pasaran Malaysia – harga RM14k

Honda Monkey tiba di pasaran Malaysia – harga RM14k

Awal tahun ini, Honda telah mendedahkan kepada dunia model Monkey generasi baru, yang menggunakan asas daripada model MSX125. Enjin juga sama seperti MSX125 iaitu unit satu silinder penyejukan udara 125 cc suntikan bahan api PGM-Fi yang mampu menghasilkan 9.6 hp dan 11 Nm tork dengan padanan kotak gear empat kelajuan, tetapi badannya mengekalkan penampilan unik Monkey yang sudah dikenali.

Sekarang, Monkey generasi baru ini sudah tiba di Malaysia, dan dilancarkan dengan harga jualan RM13,999 tidak termasuk insurans. Warna yang ditawarkan pula ada tiga iaitu kuning, biru dan merah, dan ia datang dengan jaminan dua tahun atau 20,000 km.

Walaupun masih lagi menggunakan elemen rekaan yang sama seperti Monkey 50 cc asal seperti saiz yang kecil, lampu bulat di hadapan, ekzos naik ke atas dan pemegang yang tinggi, Monkey baru ini diterapkan dengan barangan moden seperti semua lampu LED, rim aloi 12 inci, meter digital LCD, fork USD di hadapan dan brek cakera depan dan belakang.

Selain daripada itu, ia juga mempunyai tangki bahan api 5.6 liter, sistem penggera dengan fungsi panggil balik, dua penyerap hentak di belakang dengan jarak pergerakan 4 inci, tinggi tempat duduk 776 mm serta butang pemula enjin elektronik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required